منابعی که سازمان برنامه و بودجه به شهرک های صنعتی می دهد بسیار ناچیز است


منابعی که سازمان برنامه و بودجه به شهرک های صنعتی می دهد بسیار ناچیز است

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه منابعی که سازمان برنامه و بودجه به شهرک های صنعتی می دهد بسیار ناچیز است، گفت: منابع سال 96 و 97 برای برق رسانی به شهرک های صنعتی حتی برای ایجاد پست 400 کیلوواتی شهرک صنعتی عباس آباد نیز کافی نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، برنامه شب گذشته گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به موضوع شهرک های صنعتی و صنایع کوچک اختصاص داشت و کارشناسان اقتصادی با حضور در این برنامه خبری به بررسی وضعیت کنونی این صنایع پرداختند و مشکلات وجود بر سر راه رونق فعالیت های این بخش از صنایع را بازگو کردند.

مسئولان بخش های مختلف در حوزه صنایع کوچک بر این موضوع تاکید داشتند که این صنایع تاکنون توانسته اند زمینه خوبی را بریا رونق تولید و اشتغال در کشور ایجاد کنند و همچننی توانسته اند صادرات قابل توجهی را در بخش صادراتی به خود اختصاص دهند اما با این وجود مشکلات بسیاری بر سر راه فعالیت آنها وجود دارد و دولت باید با حمایت جدی از آنها زمینه رونق بیش از پیش این نوع از صنایع را در کشور فراهم آورد.

بنابراین گزارش، یکی از عمده مشکلات بر سر راه فعالیت این صنایع مشکل برق است که معاون اقتصادی توانیر و سخنگوی صنعت برق در این زمینه در این برنامه خبری با اشاره به اینکه منابعی که سازمان برنامه و بودجه به شهرک های صنعتی می دهد بسیار ناچیز است، گفت: منابع سال 96 و 97 برای برق رسانی به شهرک های صنعتی حتی برای ایجاد پست 400 کیلوواتی شهرک صنعتی عباس آباد نیز کافی نیست.

«مصطفی رجبی مشهدی» از نیود منابع کافی در این حوزه گفت و ادامه داد: چون منابع کافی نداریم نمی توانیم خدمت رسانی کافی داشته باشیم و بر اساس قانون از منابع دیگر نیز نمی توانیم استفاده کنیم بنابراین برای تأمین پست 400 کیلوواتی شهرک صنعتی عباس آباد، استانداری قرار بوده منابعی را تأمین کند.

وی با اشاره به اینکه در 327 پست برق اختصاصی شهرک های صنعتی مشکلی نداریم، گفت: منابع سال 96 و 97 برای برق رسانی به شهرک های صنعتی کل کشور 108 میلیارد تومان بوده است در حالی که ایجاد پست 400 مگاواتی شهرک صنعتی عباس آباد 250 میلیارد تومان منابع نیاز دارد./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !