«عید قربان» مظهر عبودیت و نمایش تسلیم در برابر پروردگار


«عید قربان» مظهر عبودیت و نمایش تسلیم در برابر پروردگار

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه عید قربان مظهر عبودیت و نمایشی از تسلیم حضرت ابراهیم (ع) در برابر خداوند متعال است، گفت: راه رشد و کمال از راه فسق، فجور و ظلم جداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله « سید علیرضا عبادی» امروز (21 مرداد) در خطبه های نماز عید قربان با تبریک و تهنیت عید سعید قربان اظهار کرد: رعایت تقوا در عبودیت و بندگی پروردگار است و باید تقوا را که سرمایه عمر انسان است قدر بدانیم و این چند روز دنیا را با بندگی خدا رشد کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند با تاکید بر اینکه عید قربان مظهر عبودیت و نمایشی از تسلیم حضرت ابراهیم (ع) در برابر خداوند متعال است، گفت: هدف اصلی از خلقت انسان عبودیت است و این بدین معناست که تمام لحظات عمر انسان در زندگی در راه خدا مصرف شود.

وی با اشاره به اینکه عبادت فقط خواندن نماز و روزه نیست بلکه تمام زندگی هر فرد باید در جهت رضای خدا و بندگی با بصیرت باشد، افزود: بصیرت در دین بسیار مهم است و باید در مدیریت زندگی چند روزه دنیا، مدیریت درست داشته باشیم.

آیت الله عبادی با بیان اینکه انسان به عبودیت و بندگی خدا نیاز دارد، ادامه داد: عبادت خدا برنامه ای از ربوبیت خدا برای انسان است یعنی پروردگار هر موجودی را پرورش می دهد.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه سرمایه انسان عمر اوست و باید از آن به بهترین نحو استفاده کند، عنوان کرد: انسان برای رسیدن به کمال باید در این دنیا بندگی خداوند را به جای آورد و کسانی که از زیر بار بندگی خدا خارج می شوند در واقع پرستش حق را رها و باطل را پرستش می کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز اگر افرادی دزدی و حقوق مردم را پایمال می کند بخاطر این است که برای خود از ظواهر دنیا همچون ریاست، پول و مقام بت ساخته اند و اسیر پرستش باطل شده اند، گفت: راه رشد و کمال از راه فسق، فجور و ظلم جداست و دنیا میدان آزمایش بزرگی است و باید مشخص کنیم در جبهه استکبار هستیم یا در جبهه عدالت و حق.

آیت الله عبادی با بیان اینکه مبادا زندگی دنیا را به یک میز و رشوه و ربا بفروشیم، تاکید کرد: مدیریت زندگی در عبودیت و بندگی خداوند است و عبودیت خداوند حقیقتی دارد که کمال است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند با تاکید بر اینکه تقوا، همان مدیریت صحیح زندگی است که خداوند برای رشد و کمال هر انسان دین را آفریده است، خاطر نشان کرد: تسلیم خدا بودن موجب کمال و سعادت انسان می شود.

وی بیان کرد: در شرایط آخرالزمانی اگر با چشم باز و بصیرت نگاه کنیم قضایا روشن است و در آن هیچ ابهامی وجود ندارد و امروز در دنیا وجود دو قطب اعم از استکبار، ظلم و بی عدالتی که کشورها و شهرها را ویران و برنامه سلطه بر جهان دارند و قطب مقابل آن عدالت خواهی مشهود است.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه امروز اربعین حسینی سمبل حرکت بزرگ عدالت خواهی است، گفت: امروز برخی از کشورهای منطقه ابزار دست استکبار جهانی شده اند و به نام اسلام به جنگ و خون ریزی و قتل عام مردم می پردازند.

امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکهدشمن به جنگ سیاسی و اقتصادی نظام اسلامی آمده است، افزود: اما باید حواسمان جمع باشد با شیوه سیاسی خود سر از جبهه دشمن در نیاوریم.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس