شرایط استفاده از بیمه بیکاری/برخورداری از مقرری با داشتن6ماه بیمه


شرایط استفاده از بیمه بیکاری/برخورداری از مقرری با داشتن6ماه بیمه

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه  بینا به نقل از مهر  به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن زدا به مزایای بیمه بیکاری اشاره کرد و گفت: براساس قانون اگر فردی بدون میل و اراده بیکار شد و قبل از بیکاری حداقل 6 ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد می‌تواند برای دریافت...

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از مهر

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن زدا به مزایای بیمه بیکاری اشاره کرد و گفت: براساس قانون اگر فردی بدون میل و اراده بیکار شد و قبل از بیکاری حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد می‌تواند برای دریافت مقرری بیمه بیکاری از سازمن تأمین اجتماعی اقدام کند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۵۰ هزار نفر در ماه بیمه بیکاری دریافت می‌کنند و هر ماه ۳۵۰ میلیارد تومان به عنوان مقرری بیکاری به این افراد پرداخت می‌شود.

مدت زمان استفاده از مقرری بیکاری

وی با اشاره به اینکه بیمه بیکاری برای مجردها و متأهل ها و کسانی که سابقه بیمه آنها متفاوت است نیز تفاوت دارد افزود: اگر بین ۶ تا ۲۴ ماه سابقه داشته باشد و بدون میل و اراده بیکار شوند برای مجرد ۶ ماه و متأهلین ۱۸ ماه مستمری بیکاری پرداخت می‌شود و اگر فردی قبل از بیکاری ۲۵ تا ۱۲۰ ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد برای مجردها ۱۲ ماه و متأهلین ۲۴ ماه مستمری اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: همچنین با داشتن ۱۲۱ ماه تا ۱۸۰ ماه سابقه بیمه، مجردها ۱۸ ماه و متأهلین ۲۶ ماه مقرری بیکاری می‌گیرند و با بیمه ۱۸۱ ماه تا ۲۴۰ ماه نیز برای مجردها ۲۶ و متأهلین ۳۶ ماه مستمری بیکاری در نظر گرفته می‌شود.

به گفته قائم مقام سازمان تأمین اجتماعی، با داشتن ۲۴۱ ماه به بالا نیز، ۳۶ ماه برای مجردها و ۵۰ ماه برای متأهلین مقرری بیکاری اختصاص پیدا می‌کند.

زدا همچنین در مورد بیمه بیکاری بیمه شدگان بعد از سن ۵۵ سالگی نیز گفت: اگر فردی بعد از ۵۵ سالگی بیکار شوند پرداخت مقرری بیکاری وصل می‌شود به بازنشستگی او و آنقدر مقرری دریافت می‌کنند تا فرد شرایط بازنشستگی را بدست آورد.

وی در مورد مقرری بیکاری پیمانکاری‌ها نیز تاکید کرد: اگر فردی در پایان پیمان و قرار داد کاری بیکار شود چون با میل و اراده انجام شده است متأسفانه نمی‌توانیم مستمری بیکاری پرداخت کنیم اما اگر در حین قرار داد فرد بیکار شوند مقرری را با کمال میل پرداخت می‌کنیم.

شرایط استفاده از بیمه بیکاری

این مسئول در سازمان تأمین اجتماعی به شرایط استفاده از بیمه بیکاری اشاره کرد و گفت: افراد بلافاصله بعد از بیکاری و اخراج باید به ادارات کار مراجعه کنند و آنجا بعد از بررسی و تأیید شرایط، فرد را به تأمین اجتماعی معرفی می‌کنند و ما نیز برای پرداخت مقرری بیکاری اقدام می‌کنیم.

زدا افزود: در قانون بیمه بیکاری آمده که در طول مدت بیکاری افراد باید به سازمان فنی و حرفه‌ای رفته و کار مرتبط یاد بگیرند و اگر کسی بیسواد است در طول مدتی که مقرری بیکاری دریافت می‌کند باید به نهضت سواد آموزی رفته و سواد بیاموزد.

به گفته وی، به محض اینکه اولین کار پیشنهاد شد فرد دیگر نمی‌تواند مقرری بگیرد و باید سرکار برود.

کد خبر 4678363
شرایط استفاده از بیمه بیکاری/برخورداری از مقرری با داشتن6ماه بیمه مهناز قربانی مقانکی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا