چگونگی مشارکت سازمان بیمه سلامت در اجرایی شدن پرونده الکترونیک سلامت


چگونگی مشارکت سازمان بیمه سلامت در اجرایی شدن پرونده الکترونیک سلامت

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه  بینا به نقل از ایسنا  ، رضا میلابی درخصوص برخی انتقادها از سوی فعالان حوزه درمانی نسبت به طرح پرونده الکترونیک سلامت گفت: به طور طبیعی ممکن است شرایط زیرساختی برای اجرای طرح پرونده الکترونیک سلامت با مشکلاتی روبه رو شود، اما به طورحتم باید این...

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از ایسنا

، رضا میلابی درخصوص برخی انتقادها از سوی فعالان حوزه درمانی نسبت به طرح پرونده الکترونیک سلامت گفت: به طور طبیعی ممکن است شرایط زیرساختی برای اجرای طرح پرونده الکترونیک سلامت با مشکلاتی روبه رو شود، اما به طورحتم باید این پروژه را آغاز کرد و برای موارد خاص باید طبق برنامه ریزی پیش رفت.

میلابی تصریح کرد: در شرایط فعلی بحث استحقاق سنجی نیز در تمامی بیمارستان‌های دولتی کشور انجام می‌شود. بدون شک اجرای کامل پرونده الکترونیک سلامت در بازه زمانی چندین ساله ممکن است.

وی همچنین گفت: میان سازمان بیمه سلامت و تامین اجتماعی در ارایه خدمات به صورت الکترونیکی همپوشانی وجود نداشته و سازمان‌های بیمه‌گر از قوانین خود تبعیت می‌کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، میلابی تاکید کرد: قوانین و مقررات در سازمان‌های بیمه‌گر متفاوت بوده و باید نرم افزاری را طراحی کرد که هر سازمان بیمه‌گری با توجه به قوانین خود خدمات الکترونیکی به بیمه شدگان ارایه دهد.

معاون آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص آخرین جزییات آزمون وسع نیز گفت: آزمون وسع به لحاظ قانونی جزو وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. این وزارتخانه باید قوانین و مقررات آزمون وسع را در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار دهد؛ در این خصوص اقدامات اولیه انجام شده، اما تاکنون به تصمیم نهایی منجر نشده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان