دلخوش: برای عدالت،از مسکن سازها مالیات بگیرید


دلخوش: برای عدالت،از مسکن سازها مالیات بگیرید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر در کشور، کارمندان و اصناف و افرادی که در دسترس سازمان امور مالیاتی هستند به راحتی مالیات خودشان را پرداخت می‌کنند. برای اینکه عدالت برقرار شود برای یک بار کسانی که مسکن می‌سازند باید از آن‌ها مالیات گرفته شود

دلخوش: برای عدالت،از مسکن سازها مالیات بگیرید

گروه راه و مسکن بازارنیوز: کاظم دلخوش، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت وگو با خبرنگار بازارنیوز، با اشاره به طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: چند سال است که بیش از 77 مورد از اصلاحات نظام اقتصادی را دولت محترم قول داده است که لایحه آن را برای ما بیاورد از زمانی که موضوع هدفمندی یارانه ها و نظام پولی و بانکی کشور مطرح بوده، متاسفانه هنوز آن لایحه نیامده و طرح بانکداری الان دارد رسیدگی می شود .

وی افزود: بحث اصلاح نظام جامع مالیاتی که یکی از زیر بخش های آن همین بحث مالیات بر عایدی سرمایه است و در این مدت هم دو مرحله طرح به مجلس آمد. اخیرا هم از یک سال و نیم پیش همکاران ما آن را تهیه کردند و کارهای مقدماتی آن انجام شده است. چون لایحه جامع مالیاتی را در دستور کار داریم باید حتما این لایحه را نیز بیاوریم که به صورت جامع و کامل مسائل مالیاتی دیده شود . درحال حاضر هم در کمیسیون اقتصادی به دلیل اینکه احساس ما این است که در طرح نظام بانکداری دولت محترم نتوانسته تاکنون لایحه ای را بیاورد . از آنجا که یکی از مسائل مهم کشور مسائل بانکداری و مالیاتی است باید حتما مشکلات مردم در این زمینه ها حل شود .

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه در مورد مالیات بر ارزش افزوده که یکی از مشکلات و معضلات بسیار مهم در کشور است که بخش های تولید و اصناف مختلف را دچار مشکل کرده، گفت: اصلاح ساختار گمرک را خودمان کارهایش را انجام دادیم و در بحث مالیات بر عایدی مسکن این ها را هم ما کارهای مقدماتی را انجام دادیم.

دولت موظف است لوایح قانونی را سریع تر به مجلس ارائه کند

کاظم دلخوش با اشاره به اینکه مجلس اختیارات خاص خودش را دارد افزود: ما یک طرح داریم و یک لایحه حالا اگر دولت لایحه را بیاورد بار مالی و مسائل، کارشناسی شده تر مورد ارزیابی قرار می گیرند اما اگر این اتفاق حاصل نشد مجلس بعضی مواقع ناچار است اقدام به آوردن طرح کند و هم اکنون هم یکی از آن موارد است که ما معتقدیم دولت باید لایحه بیاورد چون لایحه جامع تر می شود و بدنه کارشناسی دولت راحت تر نظرات و دیدگاه هایشان را ابراز می کنند. ضمن اینکه در بعد نظارتی هم ما مشکلی نداریم مسلما اگر قانون تصویب شود دولت مکلف است به اجرای قانون اگر دستگاهی قانونی را اجرا نکند نوع برخورد با متخلف را مجلس به عنوان قانون گذار پیش بینی کرده است. ما معتقدیم دولت باید سریع ترکارهایی که در مورد لوایح خودش است انجام دهد.

وی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جزئیات طرح مالیات بر عایدی مسکن چیست؟ گفت:در حال حاضر در کشور ، کارمندان و اصناف و افرادی که در دسترس سازمان امور مالیاتی هستند به راحتی مالیات خودشان را پرداخت می کنند. از طرف دیگر ما در کشور نزدیک به 40 درصد فرار مالیاتی داریم . افرادی که به هرحال اقتصاد زیر زمینی کار می کنند یا بخش هایی از جامعه ما که مغفول مانده اند همچنین افرادی که واحدهای مختلف دارند اعم از مسکونی و تجاری که متاسفانه خالی است، به هیچ عنوان از انها عوارضی دریافت نمی شود . همچنین بر اساس نموداری که هست ما سالانه افزایش مسکن را داریم که جامعه را دچار آسیب می کند . برای اینکه عدالت برقرار شود برای یک بار کسانی که مسکن می سازند باید از آنها مالیات گرفته شود . درصد مالیات پیش بینی شده است که باید در صحن مجلس مورد بررسی قرار گیرد و تغییرات آن حاصل شود. ان شاالله یک ساماندهی در بخش مسکن انجام بپذیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مسکن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق