‍ پرداختن به مسائل اجتماعی یکی از ضرورت های استان کرمانشاه است


‍ پرداختن به مسائل اجتماعی یکی از ضرورت های استان کرمانشاه است

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محمدابراهیم الهی تبار عصر یکشنبه در دیدار از خبرگزاری ایرنا مرکز کرمانشاه با تاکید بر اهمیت رسانه در دنیای امروز، خبرنگاران را نقش آفرینانی دانست که برای رسالت شان از سرمایه های مادی و معنوی خود می گذرند و در تاریخ ماندگار می شوند.

او با قدر دانی از تلاش ها و زحمات رسانه ها در استان گفت: امروز در دنیا جنگ رسانه حکم فرماست و هر کسی در این نبرد دست برتر دارد که قوی تر عمل می کند.

وی اظهار داشت: امروز یکی از چالش های آمریکا با ما این است که نتوانسته در تقابل فیزیکی و سخت افزاری وارد شود و تاکنون هر چه انجام داده در بعد اقداماتی مانند تحریم و فشار روانی بوده و این نشان موفقیت ماست.

وی اضافه کرد: البته در حوزه تقابل رسانه ای نیز موفق ظاهر شده ایم نشانه آن تحریم ظریف به دلیل این بوده که ادعا می کنند او در رسانه های بین المللی صدای نظام ایران را منعکس کرده است. این نشانه موفقیت ظریف در استفاده از رسانه و دیپلماسی عمومی است.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان کرمانشاه در ادامه گفت: به کار رسانه و اثرگذاری آن اعتقاد داشته و تاکیدمان بر حضور همه جانبه خبرنگاران در رویدادها و انتقال واقع بینانه اخبار بوده است.رسانه در توسعه استان می تواند بسیار موثر نقش ایفا کند.

الهی تبار افزود: تغییر در شورای اطلاع رسانی را به تهران پیشنهاد دادیم چرا که اعتقاد داریم که مجموعه این شورا باید قوی ایفای نقش کند. جمع بندی این شد که دبیرخانه شورا برعهده فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد و امیدوار به ساختار جدید آن هستیم.

وی تصریح کرد: رسانه می تواند با خلق فضا، جریان سازی کند و مطالبات مردم را به سمت درست هدایت کند.

وی برند سازی را کار رسانه ها دانست و گفت: هم افزایی رسانه ها برای رسیدن به اهداف عالی نیاز به کار مهندسی دارد.

او اضافه کرد: نگاه به خبرگزاری ایرنا متفاوت از دیگر رسانه ها بوده چرا که رسانه نظام و دولت است و از این رو نقش آفرینی اش بیشتر باید باشد.

او گفت: ظرفیت های فراوانی در استان در ابعاد جغرافیایی،تاریخی،فرهنگی و تنوع قومی وجود دارد و از این لحاظ جزو استانهای اول کشور است.

وی افزود: استان کرمانشاه در داشتن زیرساخت‌ها و امکانات نیز ظرفیت بسیاری دارد اما شاخص ها هنوز با داشته های آن فاصله دارد.

او ادامه داد: در مسائل اجتماعی بزرگان به عنوان گروه مرجع استان نیاز است که ورود داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه همچنین به اقدام های دولت در زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در زلزله ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان داده شد، ۳۰ هزار خانه تخریبی ساخته شد و ۶۰هزار خانه در مدت کوتاهی ترمیم شد که خودش یک رکورد است اما آنچنان که باید در رسانه ها بازتاب داده نشده است.

الهی تبار افزود: اکنون اعلام شده که مرزهای شوشمی، شیخ صله و سومار رسمی شده و از سوی دیگر از بسته شدن مرز سومار خبر داده شده اما ببینید کدام یک مورد توجه قرار گرفته است؟! در حالی که نیاز استان پرداخت به اخبار مثبت است نه منفی تا برندسازی مثبت صورت بگیرد.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان