یک بهله عقاب در طبیعت باشت رها شد


یک بهله عقاب در طبیعت باشت رها شد

گچساران - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست باشت گفت: یک بهله عقاب مصدوم پس از تیمارداری و کسب سلامت کامل در طبیعت این شهرستان رها شد.

سید یعقوب سادات عنا یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این عقاب از سوی یک طبیعت دوست به اداره حفاظت محیط زیست باشت تحویل داده شد.
وی اظهار کرد: عقاب مصدوم پس از ۱۰ روز مداوا و بازیابی سلامت کامل به دامن طبیعت بازگشت.

سادات عنا بیان کرد: در سال جاری پیش از این ۲ قطعه کبک بیمار پس از مداوا و بازگشت سلامتی در دامان طبیعت باشت رها شده بود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست باشت با یادآوری عادات نادرست برخی افراد در نگهداری گونه های نادر حیات وحش در منازل مسکونی تصریح کرد: این امر زمینه کاهش گونه های نادر و در نهایت تهدید نسل آنها را فراهم می کند.

عقاب (golden eagle) با نام علمی (Aquila chrysaetos)، از خانواده Accipitrida بوده و یکی از باشکوه ترین پرندگان شکاری در دنیا به شمار می رود که اندازه طول بدن آن ۷۵ تا ۸۳ سانتیمتر و پهنای دو بال آن بین ۱۹۰ تا ۲۳۰ سانتیمتر است.

زیستگاه این نوع پرنده کوهسارهای کم گیاه و خشک و گاهی جنگل های کوهستانی، صخره های ساحلی و دشتهاست که روی لبه پرتگاه ها و گاهی روی درخت آشیانه می سازد و از جمله پرندگان بومی ایران است.

وسعت مناطق حفاظت شده باشت ۲۰ هزار هکتار است.

شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

۸۱۴۳/۱۶۶۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...