طرح جامع پدافند غیرعامل در یزد نیاز به مشارکت نهادهای مختلف دارد


طرح جامع پدافند غیرعامل در یزد نیاز به مشارکت نهادهای مختلف دارد

یزد - ایرنا- استاندار یزد همکاری در اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل کشور را در استان ضروری ذکر کرد و خواهان مشارکت جدی تمام دستگاه‌های اجرایی در این ارتباط شد.

محمدعلی طالبی روز یکشنبه در جلسه پدافند غیرعامل استان افزود: تاکنون فعالیت‌های خوبی برای تحقق اجرای این طرح ملی صورت گرفته است و شاهد آمادگی مردم و مسئولان استان در پیشگیری از مسائل و مشکلات و نیز خدمت بهتر به شهروندان در مواقع بحرانی هستیم.

وی اجرای طرح جامع یادشده را کامل و آن را ضروری خواند و گفت: باید تمام دستگاه‌های مسئول با توحه به اهمیت موضوع همکاری لازم را در استان انجام دهند.

استاندار یزد تصریح کرد: آموزش همگانی در بخش‌های مختلف و فرهنگ‌سازی از جمله موارد مهم در پیشگیری از آسیب‌هاست که باید در پدافندغیرعامل نیز جدی گرفته شود.

طالبی گفت: تحریم و تهدیدهای دشمنان همچنان علیه کشور ادامه دارد، قطعا موضوع پدافند زیستی از اهمیت زیادی برخوردار است و باید بر آمادگی‌ها افزود.

همچنین مدیرکل پدافند غیرعامل یزد همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی استان برای اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل را ضروری عنوان کرد .

محمد صادق طهماسبی در خصوص ساختمان‌های بلندمرتبه افزود: وضعیت این ساختمان‌ها در نقاط مختلف استان بررسی، شناسایی و شناسنامه پدافندی برای هریک از آنها طراحی شده است.

وی با بیان اینکه آفت مگس مدیترانه‌ای در استان وجود دارد، اظهار داشت: این نوع حشره در استان بومی شده است باید فعالیت‌های علمی در این خصوص صورت گیرد.

پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدام‌های نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است و شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابه جایی، فریب، مکان‌یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفاء، ماکت فریبنده و سازه‌های امن است.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس