شکار ماهرانه گورخر توسط شیرهای ماده | فیلم


شکار ماهرانه گورخر توسط شیرهای ماده | فیلم

برخی معتقدند خطوط موجود بر تن گورخرها به نوعی به استتار آنها در مقابل شکارچیان کمک می‌کند. وجود این خطوط موجب می‌شود حیوانات شکارچی نتوانند یک حیوان منفرد را از گله ای در حال حرکت متمایز کند. همچنین این خطوط مانع از حمله حشراتی می‌شوند که حیوانات را تنها از راه دیدن سطوح وسیعی یک رنگ تشخیص می‌دهند. همچنین تفاوت‌های خطوط نقش بسته بر بدن هر گورخر...

برخی معتقدند خطوط موجود بر تن گورخرها به نوعی به استتار آنها در مقابل شکارچیان کمک می‌کند. وجود این خطوط موجب می‌شود حیوانات شکارچی نتوانند یک حیوان منفرد را از گله ای در حال حرکت متمایز کند. همچنین این خطوط مانع از حمله حشراتی می‌شوند که حیوانات را تنها از راه دیدن سطوح وسیعی یک رنگ تشخیص می‌دهند. همچنین تفاوت‌های خطوط نقش بسته بر بدن هر گورخر نسبت به گوره خرهای دیگر به آنها در شناسایی هم کمک می‌کند. گورخرها حیوانات اجتماعی هستند که در چمنزارها زندگی می‌کنند. آنها با یکدیگر به چرا می‌روند و حتی در تیمار کردن هم به یکدیگر کمک می‌کنند. گونه بورچل گورخرها، بیشترین جمعیت از این نوع جانور را به خود اختصاص داده است.

این حیوانات در گروه‌های خانوادگی کوچکی متشکل از یک نر، چندین ماده و گوساله‌هایشان زندگی می‌کنند. این خانواده‌ها می‌توانند با هم همراه شده و گله‌هایی بزرگ را تشکیل دهند. با این حال در گله‌های بزرگ نیز روابط خانوادگی گورخرها حرف اول را می‌زند. گورخرها همواره باید نسبت به حمله شیرها هشیار باشند. در صورتی که یک گورخر مورد حمله حیوانی وحشی قرار بگیرد دیگر اعضای خانواده او با حلقه زدن به دورش از وی دفاع می‌کنند تا شاید بتوانند شکارچی را از محل فراری دهند.

شکار ماهرانه گورخر توسط شیرهای ماده | فیلم

(۱۶۹۳)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403