نگاه نزدیک به دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی Realme


نگاه نزدیک به دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی Realme

دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی Realme این روزها جنجال زیادی به پا کرده است. در ادامه قصد داریم نگاه نزدیکی به نمونه اولیه مجهز به دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی ریلمی داشته باشیم. شرکت چینی ریلمی، به تازگی تکنولوژی مربوط به دوربین موبایل چهارگانه 64 مگاپیکسلی خود را در رویداد Camera Innovation در شهر دهلی نو به... نوشته نگاه نزدیک به دوربین...

دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی Realme این روزها جنجال زیادی به پا کرده است. در ادامه قصد داریم نگاه نزدیکی به نمونه اولیه مجهز به دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی ریلمی داشته باشیم.

شرکت چینی ریلمی، به تازگی تکنولوژی مربوط به دوربین موبایل چهارگانه 64 مگاپیکسلی خود را در رویداد Camera Innovation در شهر دهلی نو به صورت رسمی معرفی کرده است. سنسور اصلی دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی Realme ساخت دست شرکت سامسونگ است. این سنسور ISOCELL Bright GW1 نام داشته و در کنارش یک سنسور اولترا واید، سوپر ماکرو و عمق میدان نیز وجود دارد. دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی ریلمی در یک نمونه اولیه به کار رفته و هنوز هیچ گوشی هوشمند تجاری مجهز به آن وجود ندارد.

در جریان Camera Innovation، چندین نمونه اولیه دارای دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی Realme به خوبی مهر و موم شده بودند تا هیچی فردی نتواند به صورت پنهانی، به اسرار این دوربین موبایل خاص پی ببرد! همچنین امکان خارج کردن دستگاه‌ها نیز از محل نمایشگاه وجود نداشت، به همین دلیل تنها توانستیم یک نگاه نزدیک و بررسی کوتاه از اولین دوربین موبایل 64 مگاپیکسلی دنیا داشته باشیم. گفتنی است بعد از این که سنسورهای دوربین جدید سامسونگ با رزولوشن 64 مگاپیکسل و 48 مگاپیکسل معرفی شد، تصور می‌کردیم به خاطر خاص بودن آن‌ها، اولین گوشی‌های هوشمند به این دو سنسور دوربین را در سال 2020 خواهیم دید، اما خوشبختانه این اتفاق زودتر رخ داد.

دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی Realme

نگاه نزدیک به دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی Realme

ماژول دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی ریلمی به صورت عمودی، در گوشه بالا و سمت چپ پنل پشتی قرار گرفته است. اطراف بالاترین سنسور با رنگ طلایی مشخص شده است. دلیل این کار را می‌توان محوریت آن دانست، به طوری که حذف این سنسور، یک دوربین چندگانه ساده باقی می‌گذارد. در ماژول دوربین، اولین مورد به سنسور 64 مگاپیکسلی سامسونگ ISOCELL Bright GW1 تعلق دارد. پایین آن به ترتیب سنسور اولترا واید، ماکرو و عمق میدان را مشاهده می‌کنیم.

ISOCELL Bright GW1 سنسوری 1/1.72 اینچی با اندازه پیکسل 0.8 میکرو متر است. به لطف فناوری Tetracell این سنسور قادر است از طریق تکنیک ادغام چهار پیکسل در یک پیکسل، به جای عکسی 64 مگاپیکسلی، یک تصویر 16 مگاپیکسلی روشن‌تر و دارای نور بیشتر، شفاف‌تر و مخصوصا دارای جزئیات بیشتر به ثبت برساند. گفتنی است ابتدا سونی چنین راهکاری را به نام Quad-Bayer توسعه داد و Tetracell، نام تکنیک مشابه اما اختصاصی سامسونگ است. حین عکاسی به این روش، اندازه پیکسل‌ها به 1.6 میکرو متر افزایش پیدا می‌کند.

سنسور سامسونگ ISOCELL Bright GW1 دارای یک الگوریتم Demosaic برای عکس‌های 64 مگاپیکسلی است. این یک فرآیند پردازش تصویر دیجیتالی بوده و برای بازسازی مجدد عکس‌های تمام رنگی با استفاده از یک سری نمونه‌برداری کاربرد دارد.

نگاه نزدیک به دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی Realme

ریلمی در نمونه اولیه دارای دوربین موبایل 64 مگاپیکسلی خود یک چارت MTF قرار دا و آن را با گوشی مجهز به دوربین 48 مگاپیکسلی شیائومی ردمی کا 20 پرو مقایسه کرده است. هدف از این مقایسه، نمایش توان بیشتر دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی ریلمی برای نمایش جزئیات بود. در دو تصویر گالری زیر، گوشی ریلمی در سمت چپ و گوشی شیائومی در سمت راست قرار دارد.

#gallery-6 { margin: auto; } #gallery-6 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-6 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-6 .gallery-caption { margin-left: 0; }

سنسور اولترا واید دوربین چهارگانه ریلمی

گشودگی دریچه دیافراگم سنسور اولترا واید این ماژول f/2.2 بوده و میدان دید آن برابر 119 درجه است. این سنسور می‌تواند عکس‌هایی 8 مگاپیکسلی به ثبت برساند. پشتیبانی از اچ دی آر یکی از ویژگی‌های مهم آن به شمار می‌رود. نمونه عکس‌های زیر نشان می‌دهد این سنسور چگونه قادر است در مقایسه با سنسور 64 مگاپیکسلی اصلی، اشیای بیشتری را در چارچوب تصویر جا بدهد.

#gallery-7 { margin: auto; } #gallery-7 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-7 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-7 .gallery-caption { margin-left: 0; }

سنسور سوپر ماکرو دوربین چهارگانه ریلمی

آنر 20 پرو اولین گوشی مجهز به یک سنسور ماکرو بود و اکنون شرکت‌های بیشتری در حال استفاده از ایده بهره بردن از چنین سنسوری در دوربین‌های موبایل چندگانه خود هستند. با استفاده از آن می‌توان از اشیای ریز همچون یک کفش دوزک، عکس‌هایی زیبا گرفت. گشودگی دریچه دیافراگم سنسور سوپر ماکرو ماژول دوربین چهارگانه ریلمی f2/4 بوده و اندازه پیکسل‌های آن 1.75 میکرومتر است. این سنسور می‌توند تا چهار سانتی‌متر نزدیک برود.

کیفیت تصاویر به ثبت رسیده با استفاده از آن چنگی به دل نمی‌زند. البته در این نگاه نزدیک، مشغول کار با یک نمونه اولیه مجهز به دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی Realme بودیم. انتظار داریم در اولین گوشی تجاری مجهز به این ماژول، وضعیت تغییر کند.

#gallery-8 { margin: auto; } #gallery-8 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-8 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-8 .gallery-caption { margin-left: 0; }

سنسور پرتره دوربین چهارگانه ریلمی

به لطف چهارمین سنسور می‌توان از پنج حالت عکاسی پرتره متفاوت بهره برد. همچنین هشت حالت مختلف برای زیباسازی صورت سوژه وجود دارد. ریلمی در رویداد اخیر اعلام کرد یک لنز تله فوتو به ماژول دوربین موبایل چهارگانه آن اضافه خواهد شد. انتظار داریم سنسور تله فوتو جایگزین سنسور عمق میدان کنونی شود. البته نکته تعجب‌آور اینجاست که بر اساس گفته‌های یک مدیر اجرایی شرکت ریلمی، لنز تله فوتو مورد استفاده آن‌ها، از بزرگنمایی اپتیکال پشتیبانی نمی‌کند!

این موضوع کمی غیر عادی به نظر می‌رسد. همه چیز با معرفی اولین گوشی مجهز به دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی Realme مشخص خواهد شد. در نمونه اولیه‌ای که در این نگاه نزدیک مورد بررسی قرار دادیم، دو حالت بزرگنمایی دو برابری و پنج برابری در رابط کاربری دوربین وجود دارد، اما بدون وجود لنز تله فوتو، زوم بدون شک از نوع دیجیتالی است. متاسفانه طبق گفته‌های سازنده، افزوده شدن لنز تله فوتو در ماژول دوربین به کار رفته در یک گوشی تجاری نیز این محدودیت را رفع نخواهد کرد.

#gallery-9 { margin: auto; } #gallery-9 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 33%; } #gallery-9 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-9 .gallery-caption { margin-left: 0; }

رابط کاربری دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی Realme

رابط کاربری اپلیکیشن دوربین نمونه اولیه مجهز به ماژول دوربین 64 مگاپیکسلی ریلمی، شبیه به رابط کاربری دیگر گوشی‌های این شرکت است. برای جابه‌جا شدن بین حالت‌های مختلف یعنی ویدیو، تصویربرداری و پرتره باید روی گزینه‌های قرار گرفته بالای کلید شاتر ضربه بزنید. در سمت چپ بک آیکون همبرگری شکل برای دسترسی به منو در نظر گرفته شده است. با لمس آن به حالت‌های متفاوتی همچون اولترا 64 مگاپیکسل، اولترا ماکرو، نایت اسکیپ (Nightscape) و اکسپرت دسترسی خواهید داشت.

#gallery-10 { margin: auto; } #gallery-10 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-10 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-10 .gallery-caption { margin-left: 0; }

همانطور که از روی نام حالت تخصصی یا Expert می‌توان حدس زد، در این حالت کنترل عناصر مختلف همچون میزان نوردهی، وایت بالانس و دیگر موارد در اختیار کاربر قرار گرفته و فوکوس به صورت دستی صورت خواهد گرفت. متاسفانه امکان گرفتن عکس‌های RAW وجود ندارد، قابلیتی که برای یک دوربین موبایل 64 مگاپیکسلی ضعفی بزرگ به شمار می‌رود. امیدواریم این امکان در اولین گوشی تجاری مجهز به دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی Realme فراهم شود.

بر اساس گفته‌های شرکت ریلمی، اولین گوشی مجهز به دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی آن‌ها تا پیش از برگزاری فستیوال دیوالی در هند در روز بیست و هفتم اکتبر (پنجم آبان) عرضه خواهد شد. خبر خوب دیگر، استفاده از دوربین موبایل چهارگانه در تمامی سه سری محصولات این شرکت یعنی سری Realme، سری Pro و سری X در آینده نزدیک است.

نگاه نزدیک به دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی Realme

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی