هزینه 120 میلیارد ریالی خیران برای ساخت کتابخانه در آذربایجان‌شرقی


هزینه 120 میلیارد ریالی خیران برای ساخت کتابخانه در آذربایجان‌شرقی

تبریز - ایرنا - مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان‌شرقی از احداث سه کتابخانه به همت خیران در استان با 120 میلیارد ریال هزینه خبر داد.

به گزارش ایرنا، شهرام خدایی روز یکشنبه در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان ملکان گفت: کتابخانه های خیرساز در شهرستانهای تبریز، بناب و شبستر در حال احداث است و امیدواریم تا پایان امسال به بهره برداری برسند.

وی افزود: در ززمان حاضر ۱۱۵ باب کتابخانه عمومی در آذربایجان شرقی وجود دارد و با توجه به اینکه بر اساس استانداردها باید برای هر ۲۵ هزار نفر یک کتابخانه ایجاد شود، در آذربایجان شرقی برای رسیدن به این استاندارد به ۴۵ کتابخانه دیگر نیاز داریم.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نقش خیران را در تکمیل نواقص موجود در زمینه کمبود کتابخانه خیلی مهم دانست و خاطرنشان کرد: کتابخانه ملکان با ۲۵۰۰ متر مربع مساحت در انتظار کمک خیران برای احداث است.
خدایی از افزایش ۸ هزار جلدی کتاب های امانتی و تحویلی در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تا تاپایان خرداد ۳۳ هزار جلد کتاب امانت داده شده است که این موضوع نوید افزایش کتابخوانی را در استان می دهد.

۵۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرورت نظارت بیشتر بر واردات آیفون