بارش باران در شهرهای شمالی و مرکزی/ پدیده گرد و خاک در شرق کشور


بارش باران در شهرهای شمالی و مرکزی/ پدیده گرد و خاک در شرق کشور

بارش پراکنده و وزش باد طی روز دوشنبه همزمان با عید قربان در استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و اردبیل، ارتفاعات شمال غرب، زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان و شمال خراسان رضوی ادامه می یابد.

«احد وظیفه» درباره وضعیت هوای مناطق مختلف کشور به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: امروز با شمالی شدن جریان هوا بر روی دریای خزر در استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و اردبیل بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: بعدازظهر امروز در ارتفاعات شمال غرب، زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان رشد ابر، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: بارش پراکنده و وزش باد طی روز دوشنبه ( 21 مرداد) همزمان با عید قربان در استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و اردبیل، ارتفاعات شمال غرب، زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان و شمال خراسان رضوی ادامه می یابد.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روز سه شنبه بارش پراکنده در استان های گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی خواهیم داشت.

وظیفه افزود: طی سه روز آینده در جنوب استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس و برخی مناطق هرمزگان در بعدازظهر رشد ابر، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

وی با اشاره به وزش باد شدید در شرق کشور به ویژه منطقه زابل طی چهار روز آینده، گفت: وزش باد شدید باعث خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در این مناطق می شود که طی روزهای دوشنبه و سه شنبه با طوفان گرد و خاک همراه است.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه شنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی کاهش نسبی دما بین 3 تا 6 درجه پیش بینی می شود.

وظیفه درباره وضعیت هوای تهران نیز گفت: آسمان تهران امروز صاف در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد و روز دوشنبه همزمان با عید قربان، کمی ابری، وزش باد به تدریج افزایش ابر پیش بینی می شود و دمای هوای تهران در عید قربان 3 درجه کاهش یافته و خنک تر می شود.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی