اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، هرگونه مداخله خارجی در امور افغانستان را قویا رد کرده است.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آسوشیتدپرس، روز یکشنبه(20 مردادماه)، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان هرگونه مداخله خارجی در کشورش را قویا رد کرد. این اظهار نظر در شرایطی انجام می شود که آمریکا و طالبان در دوحه قطر در حال گفتگو هستند تا راهی برای خاتمه دادن به جنگ 18 ساله در افغانستان بیابند.

اشرف غنی تاکید کرده که انتخابات آتی ریاست جمهوری در افغانستان بسیار مهم است زیرا رئیس جمهور آینده این کشور اگر از پشتوانه آرا مردم برخوردار باشد می تواند به خوبی آینده سیاسی افغانستان را راهبری کند. اشرف غنی تاکید کرده: آینده افغانستان در داخل این کشور تعیین می شود نه در خارج از آن. زلمای خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در موضوع افغانستان تاکید کرده کشورش به دنبال دستیابی به یک توافق صلح تا تاریخ 1 سپتامبر است.

انتظار می رود در نتیجه توافق احتمالی طالبان و آمریکا، قریب به 20000 نیروی آمریکایی و ناتو از افغانستان خارج شوند و در جبهه مقابل، طالبان نیز تعهد خواهد داد که افغانستان را تبدیل به پایگاهی برای تروریسم نخواهد کرد.