پارک ملی هفت چشمه کجاست؟


پارک ملی هفت چشمه در شهری به نام بولو است؛ این شهر پلی است بین آنکارا و استانبول. بولو بسیار خوش آب و هواست به همین دلیل پارک هفت چشمه پوشش گیاهی منحصر بفردی دارد. مناظر فوق العاده این پارک، به خصوص در فصل پاییز، در کمتر چشم اندازی پیدا می شود. اما چطور می توانیم به پارک ملی هفت چشمه برویم و تفریحات مخصوص طبیعتگردان و گردشگران در پارک ملی هفت...

پارک ملی هفت چشمه در شهری به نام بولو است؛ این شهر پلی است بین آنکارا و استانبول. بولو بسیار خوش آب و هواست به همین دلیل پارک هفت چشمه پوشش گیاهی منحصر بفردی دارد. مناظر فوق‌العاده این پارک، به خصوص در فصل پاییز، در کمتر چشم‌اندازی پیدا می‌شود. اما چطور می‌توانیم به پارک ملی هفت چشمه برویم و تفریحات مخصوص طبیعتگردان و گردشگران در پارک ملی هفت چشمه چیست؟ در ادامه درباره پارک ملی هفت چشمه بیشتر خواهیم گفت.

درباره پارک ملی هفت چشمه

پارک ملی هفت چشمه به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی و خوش آب و هوای بولو پوشش گیاهی متنوع و جذابی دارد. وجود ماهی‌های قزل‌آلا در دریاچه و رودخانه‌های داخل این پارکِ جنگلی زیبایی آن را چندین برابر کرده است. از نظر دوره‌های زمین شناسی ترکیب پارک ملی هفت چشمه به سنگ‌های آتشفشانی و سِرپانتین‌ها(مسیرهای مارپیچ) برمی‌گردد. این پارک به همین دلیل یک مرکز علمی و تحقیقاتی محسوب می‌شود. اولین مرکز تولید و پرورش ماهی قزل‌آلای ترکیه نیز در این پارک شکل گرفته است. دلیل نامگذاری این پارک وجود هفت چشمه و دریاچه در آن است.

پارک ملی هفت چشمه کجاست؟

پوشش گیاهی پارک ملی هفت چشمه چیست؟

یکی از دلایل زیبایی پارک ملی هفت چشمه به خصوص در فصل پاییز، وجود درختان جنگلی راش است. نمونه این درختان را در استان مازندران و طبیعت زیبای آنجا هم می‌توانید پیدا کنید. این پوشش گیاهی در بهار و تابستان بسیار سبز و رویایی است و در فصل پاییز، هم زمان با زرد شدن برگ درخت‌ها زیبایی‌اش چندین برابر می‌شود. تمام طیف‌های رنگ نارنجی، قرمز و زرد را می‌توانید در این پارک ببینید. علاوه بر این، انواع مختلفی از درختان مانند بلوط، ممرز، توسکا، لچک، کاج اسکاتلندی، صنوبر، نارون، مشبک و سرخدار دیده می شود. در کل 236 گونه گیاهی در این پارک وجود دارد. از نیلوفر آبی گرفته تا ارکیده را می‌توانید در هفت چشمه ببینید.

پارک ملی هفت چشمه کجاست؟

چه حیواناتی را در پارک ملی هفت چشمه خواهیم دید؟

برای حفاظت از حیوانات در پارک ملی دولت ترکیه بسیار سخت گیر است. حفظ و نگهداری گونه‌های جانوری که در پارک ملی هفت چشمه هستند بسیار حساب شده است. در این پارک ملی ترکیه حیواناتی مانند گوزن، خرس، گرگ، روباه، خرگوش، سنجاب و... است. البته تضمینی وجود ندارد که بتوانید همه این حیوانات را در سفر هفت چشمه ببیند اما گونه‌هایی که نام بردیم همگی داخل این پارک زندگی می‌کنند.

پارک ملی هفت چشمه کجاست؟

فعالیت‌های تفریحی پارک ملی هفت چشمه چیست؟

این پارک فضای بسیار خوبی را برای عکاسی، قدم زدن و پیاده‌روی و البته پیک نیک و کمپینگ دارد، به خاطر وجود این جاذبه‌ها، گردشگران بسیاری هر سال جذب این منطقه تماشایی می‌شوند.

امکان عکاسی حرفه‌‎‌ای در فضای این پارک وجود دارد بنابراین کسانی که دوربین به دست هستند این پارک برای‌شان مانند بهشت است با کلی سوژه جذاب طبیعی برای عکاسی.

علاوه بر عکاسی و دیگر تفریحات مانند طبیعتگردی و کمپینگ، امکانی وجود دارد تا دوستداران ماهیگیری این فعالیت را تجربه کنند. هر ساله در ماه‌های می تا سپتامبر ماهیگیران می‌توانند در برنامه‌‌های ورزشی تفریحی شرکت کنند. در کنار چشمه‌های بیوک گول و دِرین گول امکان ماهیگیری فراهم است.

پارک ملی هفت چشمه کجاست؟

پارک ملی هفت چشمه کجاست؟

چه فصلی برای تماشای پارک ملی هفت چشمه مناسب است؟

از آنجایی که بولو منطقه‌ای ییلاقی محسوب می‌شود، در تابستان هم می‌توان از آن دیدن کرد و گرمای هوا مانع نیست. اما یکی از زیباترین فصل‌ها در پارک ملی پاییز است. همانطور که قبلا گفتیم رنگ‌های مختلف پاییزی در این پارک هر گردشگری را مبهوت می‌کند. پارک ملی هفت چشمه با وجود مناظر تماشایی و آب و هوای خوبی که دارد برای چهار فصل می‌تواند میزبان گردشگران باشد.

پارک ملی هفت چشمه کجاست؟

پارک ملی هفت چشمه کجاست؟

پارک ملی هفت چشمه کجاست؟

اقامت در پارک ملی هفت چشمه چطور است؟

برای اقامت در پارک ملی هفت چشمه یک مرکز خدماتی خصوصی، در این پارک خوابگاهی را تدارک دیده که طبیعتگردها و گردشگران می‌توانند برای اقامت چند روزه از آن استفاده کنند. این مرکز 72 تخت خوابه است. علاوه بر این مورد مساحتی حدود 1 هکتار برای چادر زدن گردشکران یا ماشین‌های کاروان در نظر گرفته شده است. از دیگر امکانات این پارک ملی برای رفاه حال گردشگران و بازدید کنندگان، مسجد، بوفه برای تهیه خوراکی و سرویس بهداشتی است.



1398/05/20 | کد مطلب: 4593
پارک ملی هفت چشمه کجاست؟
پارک ملی هفت چشمه کجاست؟ هانیه کاظمی
پارک ملی هفت چشمه کجاست؟

مهندس برق، ارشد مدیریت، عاشق ورزش، موسیقی، مطالعه و تماشای فیلم



به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟