همه شرایط برای بازگشایی مرز خسروی فراهم است


همه شرایط برای بازگشایی مرز خسروی فراهم است

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه اعلام کرد: با توجه به مذاکراتی که با عراق داشته ایم همه شرایط برای بازگشایی مرز خسروی آماده است.

به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در ستاد برنامه ریزی،مدیریت و ساماندهی مراسم اربعین حسینی افزود: طی چند روز آینده وزیر کشور عراق به ایران سفر می کند که یکی از توافقنامه هایی که احتمالا مطرح خواهد شد بازگشایی مرز خسروی است‌.
وی اظهار داشت: بر اساس رصدهای صورت گرفته، مشکل امنیتی خاصی برای تردد زائرین اربعین از مرز خسروی تا کربلا نداریم.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: به نظرم لازم است که مدیران موضوع میزبانی از زائرین اربعین را با جدیت بیشتری دنبال کنند.
وی گفت: معاونین سیاسی، امنیتی اجتماعی و معاون عمرانی استانداری فردا (دوشنبه) برای بررسی و رصد میدانی وضعیت مسیر تردد زائرین اربعین در منطقه حضور یابند.
بازوند در پایان گفت: در زمینه زیرساختها و میزبانی شایسته از زائرین اربعین، از وضعیت مطلوب و در خور نام و آوازه مهمان نوازی کرمانشاهی فاصله داریم. باید هم مسوولین و هم مردم کرمانشاه که عاشق حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام هستند با تمام وجود پای کار بیایند.

خسروی در قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاه با شهرهای مذهبی و زیارتی عراق، یک گذرگاهی بسیار مهم است که همواره مورد توجه زائران و مسافران ایرانی و عراقی بوده است.

مرز خسروی از سال ۹۲ تاکنون برای تردد کاروانی و گروهی زائران عتبات عالیات بسته است و از آن زمان تاکنون نیز همواره زیرساخت های موجود در این مرز رسمی و بین المللی توسعه یافته و اکنون یکی از آماده ترین مرزها برای حجم انبوه تردد زائران به کشورعراق و بالعکس به شمار می رود.

با پیگیری مسئولان استان کرمانشاه و همچنین رایزنی های متعدد مرز رسمی خسروی طی یک نامه‌ای از سوی وزارت کشور در ۲۸ اسفند سال ۹۳ بازگشایی شد اما به دلیل وجود گروه های تروریستی داعش در آن زمان، عراقی ها به دلایل امنیتی برای پذیرش حجم انبوه زائران ایرانی آمادگی نداشتند.

هم اکنون با از بین رفتن گروه تروریستی داعش امنیت در عراق برقرار شده و زمینه برای عبور زائران اربعین حسینی از مرز خسروی فراهم شده است.

۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان