طرز تهیه هویج پلو خوشمزه و خوش پخت در منزل


در این پست سعی شده طرز تهیه هویج پلو را به صورت کاملا ساده آموزش داده شود. هویج پلو یکی از غذاهای سنتی و اصیل شهر شیراز است که می توانید آن را با مرغ و یا گوشت قلقلی درست کنید. طعم این غذا کمی شیرین است که با ذائقه بیشتر افراد همخوانی دارد. از هویج پلو می تواند در مراسم و دورهمی های خود استفاده کنید، زیرا این غذا جزو غذاهای مجلسی است. وجود شکر در...

در این پست سعی شده طرز تهیه هویج پلو را به صورت کاملا ساده آموزش داده شود. هویج پلو یکی از غذاهای سنتی و اصیل شهر شیراز است که می توانید آن را با مرغ و یا گوشت قلقلی درست کنید. طعم این غذا کمی شیرین است که با ذائقه بیشتر افراد همخوانی دارد.
از هویج پلو می تواند در مراسم و دورهمی های خود استفاده کنید، زیرا این غذا جزو غذاهای مجلسی است. وجود شکر در این پلو باعث ایجاد شیرینی آن می شود که می توانیپ با حذف آن شیرینی هویج پلو را از بین ببرید. در ادامه طرز تهیه هویج پلو را به صورت مرحله به مرحله توضیح داده ایم، پس با ما همراه باشید.

طرز تهیه هویج پلو خوشمزه و خوش پخت در منزل

مواد لازم برای ۵ نفر:

برنج ایرانی: ۵ پیمانه پیاز بزرگ: ۱ عدد مرغ: یک عدد سینه مرغ متوسط کامل هویج متوسط: ۵ عدد کره: ۵۰ گرم یا بیشتر خلال پسته و بادام: ۲/۳ پیمانه خلال نارنج: ۲ قاشق غذاخوری شکر: ۵ قاشق غذاخوری آب: ۱ لیوان زرشک: ½ پیمانه نمک، فلفل، زردچوبه، دارچین: به مقدار دلخواه زعفران دم کرده: ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه هویج پلو خوشمزه و خوش پخت در منزل

طرز تهیه هویج پلو خوشمزه و خوش پخت در منزل
طرز تهیه هویج پلو خوشمزه و خوش پخت در منزل

طرز تهیه هویج پلو:

در این طرز تهیه از مرغ استفاده می شود و بهترین قسمتی که می توانید از مرغ استفاده کنید سینه مرغ است. سینه مرغ را بعد از شستن به قطعات کوچکی تقسیم کنید. حال باید بوی زهم مرغ را بگیرید، برای این کار پیاز را خلالی کنید و به وسیله کره تفت دهید تا کاراملی شود. از پیاز داغ ۳ قاشق بردارید و با بقیه ی آن مرغ را تفت دهید تا طعم دار شود. زمانی که تکه های مرغ تغییر رنگ داد می توانید به آن فلفل، نمک، دارچین و زردچوبه را اضافه کنید. تمام مواد را کمی تفت دهید تا خامی ادویه ها نیز گرفته شود.

طرز تهیه هویج پلو خوشمزه و خوش پخت در منزل

به مواد یک لیوان آب اضافه کنید و بگذارید تا مرغ بپزد. بعد از اینکه کمی جوشید به آن یک قاشق غذاخوری زعفران دم کرده اضافه کنید. در این حین هویج ها را آماده کنید. برای اینکار هویج ها را بعد از شستن با رنده درشت، رنده کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه هویج پلو, هویج های رنده شده را با کمی کره تفت دهید. بعد از تفت خوردن هویج ها به آن ۵ قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید. ۳ قاشق غذاخوری پیاز داغی که در مرحله قبل برداشتیم به هویج اضافه کنید. و در آخر به آن خلال نارنج را اضافه کنید و کمی تفت دهید و شعله را خاموش کنید.

طرز تهیه هویج پلو خوشمزه و خوش پخت در منزل

در مرحله بعدی دستور پخت هویج پلو، باید برنج را آماده کنید. بهتر است برنج را زودتر آبکش کنید تا به دلیل وجود هویج برنج شفته نشود. قابلمه مناسبی انتخاب کنید و ته آن را با سیب زمینی و یا نان بپوشانید. حال باید به صورت لایه از مخلوط هویج و برنج استفاده کنید. لایه آخر را برنج در نظر بگیرید و روی آن مقداری کره بریزید. به برنج ۴۵ دقیقه فرصت دهید تا به خوبی دم بکشد.

در این حین زرشک را می توانید آماده کنید. زرشک ها را باید ۱۵ دقیقه در آب خیس کنید، سپس با یک قاشق غذاخوری شکر و کمی کره تفت دهید. و در آخر به زرشک می توانید خلال بادام و پسته اضافه کنید. بعد از دم کشیدن برنج یک کفگیر از آن را بردارید و با زرشک و دو قاشق غذاخوری زعفران دم کرده مخلوط کنید. از این مخلوط برای تزئین هویج پلو استفاده کنید. برای تزئین هویج پلو می توانید از تکه های مرغ نیز استفاده کنید، به این صورت که دور تا دور ظرف را تکه های مرغ قرار دهید. غذاهایی که می تواند در مجالس خود همانند هویج پلو استفاده کنید شامل زرشک پلو با گوشت، زرشک پلو با مرغ، چلو گوشت و… است.

نکات:

در طرز تهیه هویج پلو می توانید از گوشت قلقلی به جای مرغ استفاده کنید. اگر دوست ندارید غذای شما شیرین باشد می توانید شکر آن را حذف کنید. زمان استفاده از شکر باید شعله گاز را کم کنید تا شکر نسوزد. برای اینکه غذای خود را به صورت مجلسی سرو کنید، باید نگذارید برنج بیش از اندازه بجوشد. می توانید برای تزئین از تکه های مرغ سرخ شده استفاده کنید. با رعایت تمامی این نکات می توانید غذایی خوشمزه و عالی تهیه کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟