گفت‌وگو با کیوان زرگری از فانوس تا پرشین‌ کارتون


گفت‌وگو با کیوان زرگری از فانوس تا پرشین‌ کارتون

کیوان زرگری سبک بسیار مشخصی در حیطه کارتون دارد. کاراکترها و فرم‌های او مثل خود او مرتب، مودب و اتوکشیده‌اند. فرم و رنگ هم در […] نوشته گفت‌وگو با کیوان زرگری از فانوس تا پرشین‌ کارتون اولین بار در پایگاه خبری شیرین طنز. پدیدار شد.

کیوان زرگری سبک بسیار مشخصی در حیطه کارتون دارد. کاراکترها و فرم‌های او مثل خود او مرتب، مودب و اتوکشیده‌اند. فرم و رنگ هم در کارهای او در نهایت سادگی است. چند سالی است که کیوان هم مانند سایر کارتونیست‌ ها، کار دیگری جز کارتون می‌کند.

در قسمت سی‌وششم «سلول گفت‌وگو» ببینید.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از اعتمادآنلاین، کیوان زرگری خیلی شبیه من است. نه از نظر شکل ظاهری بلکه از نظر سیری که در زندگی هنری خود طی کرده است. او هم مثل من در اوایل دهه پنجاه به دنیا آمده، در هنرستان تحصیل کرده، کاریکاتور را هم از سال ۷۱ شروع کرده و در همان دهه هفتاد عضو یکی از موثرترین گروه‌های کاریکاتور شد و در روزنامه‌های اصلاحات هم طراح و دبیر سرویس بوده است. اگر خودم این بیوگرافی را می‌خواندم، فکر می‌کردم که مطلب در مورد من نوشته شده است.

بر خلاف این شباهت‌ها کیوان سبک بسیار مشخصی در حیطه کارتون دارد. کاراکترها و فرم‌های او مثل خود او مرتب، مودب و اتوکشیده‌اند. بله مرتب، مودب و اتوکشیده. اینها خصوصیات اخلاقی کیوان است. او یک کمال‌گرای مبادی آداب است و کاراکترهایش هم مانند خود او هستند.

شوخ و شنگی و چالاکی در کاراکترهای کارهای او نیست. اما تا دلتان بخواهد، شیک و مجلسی‌اند. فرم و رنگ هم در کارهای او در نهایت سادگی است. چند سالی است که کیوان هم مانند سایر کارتونیست‌ها، کار دیگری جز کارتون می‌کند. او به گرافیک پناه برده و فعلاً نانش را از آن در می‌آورد. مصاحبه جمال رحمتی با او در قالب سلول گفت‌وگو ببینید :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرد تهرانی از بالای پل عابر به پایین پرتاب شد / له شدن جسد او بعد از رد شدن خودرو