پزشکان نسبت به ثبت‌نام و استفاده از کارت‌خوان در مطب‌ها اقدام کنند


پزشکان نسبت به ثبت‌نام و استفاده از کارت‌خوان در مطب‌ها اقدام کنند

رسول نوع پرور روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: به موجب بند (ی) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ و آیین‌نامه ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، کلیه مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی و یا سازمان دامپزشکی و سامان نظام دامپزشکی صادر می‌شود، مکلف هستند تا نسبت به نصب، راه‌اندازی و استفاده از سامانه فروش و دستگاه کارتخوان اقدام کنند.

وی بیان کرد: همه این مشاغل تا ۲۳ ماه جاری فرصت دارند تا برای ثبت درخواست نسبت به تخصیص شماره شناسه پایانه فروش(کارتخوان) از طریق مراجعه به درگاه عملیات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی HTTPS://TAX.GOV.IR اقدام کرده و فرایند ثبت نام کد اقتصادی خود را تکمیل کنند.

نوع پرور اضافه کرد: دارندگان مشاغل پزشکی ثبت نام کننده، در اولین ماه پس از دریافت شناسه از طریق پیامک تلفنی، باید نسبت به بهره‌برداری از کارتخوان اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل در ادامه بیان کرد: جرائم مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی که تا ۲۰ اسفندماه امسال نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند، مورد بخشودگی از ۸۰ تا ۱۰۰ درصد قرار می گیرد.

وی همچنین با بیان این که ثبت و ضبط نکردن معاملات و عملیات مالی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی که منجر به پرداخت نکردن مالیات شود، جرم مالیاتی محسوب می‌شود، گفت: نظام ثبت و ضبط ضعیف باعث شده که سازمان امور مالیاتی نتواند به شکل درست و برابر قانون مالیات دریافت کند.

نوع پرور از ورود سازمان امور مالیاتی برای کنترل تراکنش‌های بانکی به منظور رصد فرارهای مالیاتی خبر داد و افزود: در همین راستا چندین مورد فرار مالیاتی در استان شناسایی شد به طوری که در یکی از این موارد، از یک فرد که در پوشش شغل سبزی فروشی مشغول فعالیت اقتصادی بود، ۱۶ میلیارد ریال مالیات اخذ شد.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز شهروندان از اجاره دادن و اجاره کردن حساب‌های بانکی به منظور زمینه‌سازی برای فرار مالیاتی اضافه کرد: در همین راستا کارت‌های بازرگانی نیز مورد رصد قرار گرفته و مشخص شد که یک فرد، ۴۶ میلیارد ریال فرار مالیاتی از طریق اجاره کارت بازرگانی دارد که نسبت به اخذ مالیات از وی اقدام شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل همچنین شفاف شدن درآمدها را موجب وصول مالیات برابر قانون دانست و بیان کرد: مقررات و بخشنامه‌های اداری نیز باید طوری تنظیم شود که زمینه فرار مالیاتی فراهم نشود.

وی مالیات بر حقوق کارکنان و کارمندان دولت را شفاف‌ترین، سالم‌ترین و بالاترین نرخ مالیات در استان اردبیل عنوان کرد و ادامه داد: هدف سازمان امور مالیاتی تشخیص عادلانه درآمدها و همکاری خودجوش شهروندان در پرداخت مالیات برابر قانون است.

نوع پرور همچنین از آماده سازی سامانه‌ای برای اخذ مالیات نقل و انتقال اموال و املاک در آینده نزدیک خبر داد و گفت: هم اکنون استعلام مالیاتی شورای اصناف استان نیز به صورت الکترونیکی پاسخ داده می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل از ثبت ۴۵ هزار و ۸۳۴ اظهارنامه مالیاتی مشاغل و نیز اظهارنامه مالیاتی ۱۲ هزار و ۸۷۸ سرقفلی مستغلات و نیز اظهارنامه چهار هزار و ۴۷ شخص حقوقی در سطح استان در سال جاری خبر داد.

۱۹۰۵/۶۰۱۶

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت