نماینده مجلس: خصوصی سازی باعث برون رفت از مشکلات اقتصادی است


نماینده مجلس: خصوصی سازی باعث برون رفت از مشکلات اقتصادی است

سنندج - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار در راستای اتمام طرح های نیمه کاره، توجه به خصوصی سازی ضروری است.

محسن بیگلری عصر شنبه در نشست خبری گرامیداشت روز خبرنگار در سقز اظهار داشت: طرح بیمارستان ۲۳۴ تختخوابی، فرودگاه، ذوب آهن و چند طرح دیگر این شهرستان همچنان بعد از سال ها ناتمام مانده بنابراین جذب سرمایه گذار و واگذاری برخی از این طرح ها به بخش خصوصی روند پیشرفت و اتمام آنها را تسریع می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان ۲۳۴ تختخوابی سقز در آینده نزدیک با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد و خدمات رسانی خود را آغاز میکند، افزود: این بیمارستان جزو طرح های ملی است و با افتتاح آن بسیاری از مشکلات پزشکی و درمانی مردم شهرستان سقز و شهرهای همجوار رفع خواهد شد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی به بازگشایی مرزهای سیرانبند بانه و بازارچه مرزی سیف سقز نیز اشاره کرد و یادآور شد: چندین بار برای این موضوع را از طریق وزیر کشور و وزیر امور خارجه پیگیری کرده ام اما در حال حاضر مشکل اصلی به دولت مرکزی عراق و موافقت آنها با بازگشایی این دو مرز تجاری بر می‌گردد.

بیگلری از ایجاد ۲ کارخانه جدید در شهر صاحب با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد و اضافه کرد: کارخانه کارتن سازی و مونتاژ لوازم خانگی با جذب سرمایه گذار خارجی به زودی در سقز ایجاد می‌شود تا برای جوانان اشتغالزایی کند.

وی به بومی سازی و استخدام نیروها در بیمارستان تازه احداث سقز را مورد تاکید قرار داد و گفت: تلاش های زیادی برای جذب نیرو از طریق آزمون های استخدامی کردیم و برای اولین بار استخدام نیرو برای بیمارستان ۲۳۴ تختخوابی سقز از طریق آزمون با رویکرد بومی سازی صورت می‌گیرد.

نماینده شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه و شهرسازی کردستان نسبت به راه های اصلی و فرعی شهرستان سقز توجه زیادی ندارد، تاکید کرد: هر چند جاده های سقز - بانه، سقز - مریوان و سقز - بوکان در حال پیگیری است ولی کندی کار اصلی ترین مشکل است و از دولت می خواهیم به بهسازی و تعریض این جاده ها بیشتر توجه کند.

بیگلری در بخش دیگری به مطالبات برخی دانش آموزان دختر این شهرستان برای ادامه تحصیل در رشته های فنی اشاره کرد و افزود: دانشکده فنی حرفه ای دخترانه سقز یکی از خواسته های دانش آموزان شهر بود که تاسیس شده و برای سال تحصیلی جدید دانشجو جذب می‌کند.

وی با اشاره به موقعیت تاریخی و اماکن گردشگری شهر سقز از جامعه رسانه ای و خبرنگاران این شهرستان خواست نسبت به معرفی هر چه بهتر و بیشتر این اماکن و جذب گردشگر به شهرستان تلاش کرده و زمینه بهره مندی از این ظرفیت ها را برای منطقه فراهم کنند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

۷۳۴۵/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زخم هموفیلی بر تن رنجور بیماران