مسئولان از ظرفیت رسانه برای حل مشکلات مردم استفاده کنند


مسئولان از ظرفیت رسانه برای حل مشکلات مردم استفاده کنند

اهواز - ایرنا - فرماندار ایذه گفت: خبرنگاران به عنوان چشم بینای مردم در کنار مسئولان هستند لذا باید از ظرفیت رسانه ها برای حل مشکلات مردم استفاده کرد.

مصطفی سمالی شنبه در نشست تجلیل از خبرنگاران شهرستان ایذه در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهارداشت: مسئولان حضور خبرنگاران را یک ظرفیت بدانند و به این قشر به چشم همیار و فرصت انتقال انتظارات و مطالبات و کاستی ها نگاه کنند.

وی افزود: هر جامعه‌ای که خبرنگاران فعالی داشته باشد می‌تواند با سرعت بیشتری پله‌های موفقیت را طی کند زیرا خبرنگاران از مشکلات آگاه هستند و می‌توانند برای حل آنها نیز کمک کنند.

فرماندار ایذه در ادامه گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل انتخابات، این تصمیم گرفته شده است که حداقل یک خبرنگار به عضویت هیأت اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری درآید.

شهید آوینی نمونه کامل یک خبرنگار

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایذه نیز در این نشست ضمن قدردانی از زحمات بدون چشم‌داشت خبرنگاران گفت: حل مشکلات معیشتی و بیمه خبرنگاران در اولویت کاری ما قرار دارد و در صورتی که خبرنگاری فاقد بیمه باشد، اقدامات لازم برای حل این مشکل را انجام می دهیم.

سید امین سپهریان ادامه داد: شهید آوینی نمونه کاملی از یک خبرنگار است که بزرگترین آرشیو جنگ را ثبت کرده است، خبرنگاران ما می‌توانند این شهید اهل قلم را به عنوان الگوی خود در این حرفه قرار دهند.

وی افزود: خبرنگار می تواند نقش مهمی در پیشرفت حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشد، اصحاب رسانه در واقع دیده‌بان جامعه هستند که در جهت انعکاس جنبه های مثبت فرهنگی و اجتماعی و حل مشکلات و معضلات جامعه نقش اساسی دارند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایذه با انتقاد از برخی افراد که نام خبرنگار روی خود می‌گذارند بیان‌کرد: بخشی از فعالیت‌های خبری امروزه به صورت شبکه‌های مجازی به دست افرادی افتاده که سواد رسانه‌ای ندارند بنابراین بزرگترین رسالت ما این است که در درجه اول خوب آموزش دهیم و خوب اطلاع رسانی کنیم و مردم را به سمت مرجعیت خبر صحیح ببریم تا افکار عمومی ،خبرنگاران را از این قشر جدا کند.
۹۴۳۴/۶۰۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)