به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ اقتصاد و اشتغال اصلی ترین عامل ناپایداری جمعیت در روستاها می باشد.

دومین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان طارم با ریاست ستار صفری فرماندار طارم و با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار گردید.

در این جلسه که با دستور کار بررسی طرح برنامه ریزی توسعه اقتصادی، اشتغالزایی و طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی شهرستان طارم برگزار گردید فرماندار طارم اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمات زیرساختی مختلفی را در سطح شهرستان طارم ارائه داده است.

وی با بیان این مطلب که دولت تدبیر و امید از ابتدای شروع به کار تاکنون توجه ویژه ای به روستاها علی الخصوص اقتصاد این مناطق داشته است تصریح کرد: تغییرات ایجاد شده در بافت روستاها در دولت تدبیر و امید قابل لمس است.

صفری با بیان اینکه صرفا ایجاد زیرساخت منجر به پایداری سکوت در روستاها نخواهد شد عنوان کرد: نتایج سرشماری های انجام شده در برخی مناطق روستایی استان و شهرستان سیر نزولی جمعیت را علی رغم وجود زیرساخت ها نشان می دهد .

مقام عالی دولت در شهرستان اصلی ترین عامل ناپایداری جمعیت در روستاها را اقتصاد و اشتغال عنوان کرد و گفت: در این راستا دولت تدبیر و امید از سال ۹۶ با تصویب مجلس شورای اسلامی تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی به استان ها را ابلاغ نمود.

فرماندار طارم با اشاره به اینکه مطالعات این طرح در شهرستان طارم توسط مشاور این طرح و با تعامل تنگاتنگ دستگاههای اجرایی شهرستان در حال انجام است تصریح کرد: این طرح پس از تصویب، تکلیف قانونی برای اجرا دارد و ضروری است دستگاهها اجرایی مشارکت جدی داشته باشند.

در ادامه فرشاد محمدی نماینده سازمان مدیریت برنامه ریزی استان با بیان این مطلب که این طرح با محوریت توانمند سازی و با اولویت آموزش روستائیان اجرا می شود افزود: این طرح با مشاوره و نظارت دانشگاه زنجان و متخصصین کشوری انجام و از دهیاران به عنوان یکی از اهرم های کاری این طرح و به عنوان تسهیلگر در توانمندسازی و آموزش روستاییان استفاده خواهد شد.