علاقمندان به بافتنی،درسته که تابستونه و خبری از لباسای زمستونی نیست اما یادگیری که فصل نمیشناسه!

الان که روزها بلنده و حوصلتون سر میره بد نیست که یه پاپوش خیلی خوشگل یاد بگیرید و برا کوچولوی نازتون ،چه دختر باشه و چه پسر،ببافید.

ابتدا ۷ دانه سر بیاندازید و مدل رکن ببافید.

در هر رج ( رفت و برگشت) ۱ دانه به اول بافت اضافه کنید تا تعداد دانه ها به ۱۳ عدد برسد.

حال این ۱۳ دانه را به همان شکل رکن ببافید تا ارتفاع بافت به اندازه کف پای کودک شود . مثلا ۱۰ سانت یا ۲۰ خط رکن.

پاپوش بافتنی کودک

در این مرحله قبل از شروع بافت به اول کار (سر میل) ۲۵ دانه اضافه کنید.

پاپوش بافتنی کودک

این ۲۵ دانه را ببافید و ۱۳ دانه قبلی را هم ببافید تا به انتهای کار برسید.در اینجا باز ۲۵ دانه به میل اضافه کنید و در برگشت همه دانه ها را از زیر ببافید.

پاپوش بافتنی کودک

از این مرحله بافت رکن تبدیل به بافت ساده می شود یعنی شما ۴ رج رفت و برگشت ساده بافی می کنید.یعنی رج رفت را از زیر می بافید و رج برگشت را از رو .بعد از ۴ رج ،کار را برعکس می کنید یعنی سمتی که بافت از زیر است از رو می بافید در نتیجه بافت برگشت ،از زیر می شود و یک حالت کرکره ای ایجاد می شود.این کار را دو رج رفت و برگشت انجام می دهید.

همانطور که در شکل زیر می بینید،اینکار را دو بار تکرار کرده ایم . وقتی خط بافت اززیر ۲ بار بین بافت رو قرار گرفت ،مرحله بعدی را باید شروع کنید.

پاپوش بافتنی کودک

در این مرحله کمی بیشتر دقت کنید. در ابتدای کار ما ۱۳ دانه داشتیم که بعد ۲۵ دانه به هر طرف آن اضافه کردیم الان می خواهیم روی پاپوش را ببافیم. ۱۳ دانه وسط را در نظر بگیرید. این ۱۳ دانه ثابت است(می توانید با نخ یا گیره علامت بگذارید تا اشتباه نکنید. ) از سر رج شروع به بافت کنید و وقتی ۲۴ دانه بافتید دانه ۲۵ و ۲۶ را دوتا یکی کنید.

پاپوش بافتنی کودک

بافت را ادامه دهید تا انتهای ۱۳ دانه وسط، یعنی تا آخر رج نباید ببافید.در موقع برگشت ۲۴ دانه از سمت دیگر میل نگه داشته و دانه ۲۵ را با یک دانه از ۱۳ تای وسط دو تا یکی کنید. این ۱۳ دانه را می توانید رکن ببافید یا مدل کرکره ای یا هر مدل دیگری که دوست دارید ولی در این نمونه ما همان مدل کرکره ای را بافتیم.

پاپوش بافتنی کودک

این کار را در هر رج ادامه می دهید تا از ۲۵ دانه هرطرف ۹ تا ۱۰ دانه باقی بماند.در اینجا می بینید که پنجه پاپوش درست شده .حالا همه دانه ها را دوباره۲ تا ۳ رج ساده می بافید و سپس شروع به بافت کشباف می کنید.بلندی کشباف دلبخواه است.اگر حدود ۸ سانت ببافید می توانی لبه را تا کنید.

پاپوش بافتنی کودک

در انتها کار به این شکل می شود.

پاپوش بافتنی کودک

اینهم روی دیگر کار است.

پاپوش بافتنی کودک

درز پشت و زیر پاپوش را بدوزید.

پاپوش بافتنی کودک

پاپوش دوخته شده به این شکل خواهد شد.

پاپوش بافتنی کودک

اینهم یک نمونه کامل شده زیبا

پاپوش بافتنی کودک

امیدوارم توضیحات واضح باشد و موفق شوید این پاپوش زیبا را ببافید.من که از بافتن آن خیلی ذوق کردم.اگر اشکال یا سوالی بود در خدمتیم.

موفق باشید:)