خروج خودروهای بالای 2500 سی سی از مناطق آزاد، مجاز اعلام شد


خروج  خودروهای بالای 2500 سی سی از مناطق آزاد،  مجاز اعلام شد

کیش - ایرنا - رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: ورود خودروهای بالای 2500 سی سی از مناطق آزاد به کشور به جز خودروهای ساخت امریکا آزاد است.

به گزارش ایرنا ، "سردارهادیان فر" روز شنبه در جریان بازدید از جزیره کیش در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت تمکین گمرک کیش از دستورالعمل خروج موقت خودروها از جمله خودروهای 2500 سی سی اعلام کرد: مدت زمان مرخصی خودروهای مناطق آزاد برای تردد در کشور یک ماه است و صدور مجوز پیوسته دو ماهه برای خودروها تخلف است.
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به توقیف چندین خودرو مناطق آزاد بویژه خودروهای مناطق ازاد کیش در استانهای کشور همچون تهران، اصفهان و شیراز گفت: گمرک برای این خودروها مجوز تردد دوماهه صادر شده بود به همین دلیل توقیف شدند اما با نزدیکی به ایام مبارک اعیاد قربان و غدیر،دستور رهاسازی خودروها و بازگشت انها به مناطق ازاد صادر شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اجرای این مقررات در دیگر مناطق آزاد کشور تصریح کرد : این دستورالعمل بصراحت بر روی این موضوع تاکید دارد لذا خروج خودروهای بالای 2500 سی سی بجز خودروهای برند امریکا و خودروهای خاص از جمله لامبورگینی و بوگاتی. مازراتی…، خروج بقیه خودروها با برند هایی همانند ژاپنی و کره ای حتی با بالاتر از 3000 سی سی از مناطق آزاد به داخل کشور بلامانع و ممانعتی در اینخصوص وجود ندارد .

بر اساس بخشنامه مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران مورخ 26 آبان‌ماه سال 95 از گمرک های مناطق آزاد خواسته شده بود تا علاوه بر لغو دستورالعمل های قبلی در خصوص تردد خودروهای مناطق آزاد، از قبول هرگونه درخواست برای ورود موقت خودروهای مزبور به سرزمین اصلی خودداری کنند.
به همین دلیل صدور مجوز خروج موقت خودرو بویژه خودورهای بالای 2500 سی سی از منطقه آزاد کیش ممنوع اعلام شده بود.

1339

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر