نقش مساجد در جهانی کردن فرهنگ غدیر


نقش مساجد در جهانی کردن فرهنگ غدیر

حجت‌‌الاسلام ارجمندی با بیان‌اینکه مساجد با اجرای طرح اطعام، مروج فرهنگ غدیر باشند، گفت: اگر طرح اخوت مساجد جهان اسلام اجرا شود می‌توان پیام غدیر را به گوش جهانیان رساند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «بهرام ارجمندی» در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه ریزی مطلوب مرکز رسیدگی به امور مساجد برای میزبانی مناسب این خانه های خدا از جشن های دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: رویکرد این مرکز فراتر رفتن مساجد از تمرکز برنامه ها به جشن ها و ورود به عرصه غدیرشناسی است.

امام جماعت مسجد حضرت علی اکبر (ع) تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم مساجد در اجرای جشن های عید غدیر برپایی کاروان های شادی در سطح محلات است به طوری که ائمه جماعات و نمازگزاران مساجد در روز عید در سطح محلات و کوچه های اطراف مسجدشان به صورت دسته جمعی مشغول شادی و تبریک این عید به مردم شوند.

وی ابراز کرد: قرائت و تفسیر خطبه غدیر و اجرای عقد اخوت میان مردم یکی از دیگر از اقداماتی است که همیشه در ایام دهه ولایت و امامت به ویژه در خود روز غدیر در مساجد کشورمان و سایر جوامع اسلامی رایج بوده است و نباید به دست فراموشی سپرده شود.

ارجمندی اضافه کرد: مساجد باید تلاش کنند با اجرای برنامه های نمادین مردم را به گرامیداشت هر چه بیشتر دهه ولایت و امامت ترغیب کنند که توزیع سبد کالا و اطعام مردم که مساجد معمولا در هر ماه یا هر فصل انجام می دهند، از جمله آنها می تواند باشد. جالب است بدانیم روایات درباره اطعام در روز عید غدیر بسیار تاکید کرده اند.

وی تاکید کرد: مساجد در اجرای برنامه های مختلف در مناسبت های دینی و ملی همیشه پیشگام بوده اند، موضوعی که سال ها است در زمینه بزرگداشت دهه ولایت و امامت نیز مشاهده می شود و طی سالیان اخیر به دلیل هم افزایش بیشتر میان دستگاه ها تقویت شده است.

امام جماعت مسجد حضرت علی اکبر (ع) خاطرنشان کرد: دهه ولایت و امامت فرصت خوبی برای رساندن پیام غدیر به جهانیان است و مساجد در این زمینه حتما نقش مهمی دارند، به ویژه اگر طرح اخوت مساجد جهان اسلام اجرا شود رساندن این پیام بیش از گذشته ممکن می شود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول