راهنمای کامل سفرهای جاده‌ای در ترکیه


اگر جزو افرادی هستید که از طی کردن مسیر بیشتر از رسیدن به مقصد لذت می برید، حتما به سفرهای جاده ای علاقمندید. در این نوع سفرها شما فرصت این را خواهید داشت که در حرکت باشید و مناظر بسیاری را مانند یک فیلم به تماشا بنشینید. کشور ترکیه مانند ایران یکی از بهترین مکان ها برای کاوش در جاده هایش است. از آنجایی که ترکیه بین دو قاره آسیا و اروپا و در کنار...

اگر جزو افرادی هستید که از طی کردن مسیر بیشتر از رسیدن به مقصد لذت می‌برید، حتما به سفرهای جاده‌ای علاقمندید. در این نوع سفرها شما فرصت این را خواهید داشت که در حرکت باشید و مناظر بسیاری را مانند یک فیلم به تماشا بنشینید. کشور ترکیه مانند ایران یکی از بهترین مکان‌ها برای کاوش در جاده‌هایش است. از آنجایی که ترکیه بین دو قاره آسیا و اروپا و در کنار دریای سیاه و آب‌های آزاد قرار گرفته پر از مناظر خیره‌کننده‌ و متنوعی از دریا و کوهستان است. در ادامه مطلب شما را با 4 مسیر اعجاب‌انگیز این کشور آشنا می‌کنیم.

چطور سفر جاده‌ای در ترکیه را تجربه کنیم؟

برای تجربه ماجراجویی در جاده‌های ترکیه یکی از راه‌ها این است که زمینی با ماشین شخصی‌تان از ایران به سمت این کشور حرکت کنید. دومین راه این است که خودتان را با هواپیما یا اتوبوس به ترکیه برسانید و آنجا ماشین اجاره کنید.

1) خروج زمینی با ماشین شخصی:

شما برای خروج زمینی از ایران به سمت ترکیه با ماشین شخصی‌تان نیاز به موارد زیر دارید:

گواهینامه بین المللی گرفتن پلاک بین المللی برای ماشین تهیه کاپوتاژ (مجوز خروج خودرو از کشور) گرفتن بیمه بین المللی ماشین

2) کرایه ماشین در ترکیه:

برای کرایه ماشین در ترکیه شما باید پیش از سفرتان در ایران، گواهینامه بین‌المللی تهیه کنید. در ترکیه شرکت‌های مختلف کرایه ماشین وجود دارند که شما می‌توانید با ارائه پاسپورت، آدرس محل اقامت‌تان و وجه مربوطه، ماشین کرایه کنید. از آنجایی که اکثر ما ایرانی‌ها کارت اعتباری نداریم، پیشنهاد می‌کینم برای کرایه ماشین به شرکت‌های کوچک و محلی مراجعه کنید تا بدون کارت اعتباری هم به شما ماشین کرایه دهند.

راهنمای کامل سفرهای جاده‌ای در ترکیه

مسیرهای جاده‌ای دیدنی ترکیه:

1. مسیر استانبول به افسوس

استانبول و افسوس هر دو جزو مقاصد بی‌نظیر ترکیه هستند. استانبول؛ کلان شهر زنده این کشور و افسوس دنیای یونانی- رومی ترکیه. حالا تصور کنید سفری را که پس از گشت و گذار در استانبول به سمت افسوس آغاز کنید. مناظر پیش روی شما در طول مسیر جاده‌ای این دو شهر از المان‌های مدرن شهری به سوی طبیعت و بکر رویایی تغییر می‌کند. البته این تنها جذابیت مسیر استانبول به افسوس نیست؛ در بین راه شما از کنار روستاهای مختلفی عبور می‌کنید. یکی از این روستاها که ارزش توقف دارد، روستای شیرینجه است که یادگاری از یونانی‌نشین‌های این منطقه است. تماشای تاثیر فرهنگ یونانی در این روستا و طبیعت سرسبز آن خستگی راه را از تن‌تان خواهد ربود. فاصله جاده‌ای بین استانبول تا افسوس حدود 7 ساعت است اما تنوع مناظر چشم‌نواز این مسیر آنقدر زیاد است که اصلا گذر زمان را حس نخواهید کرد. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با شگفتی‌های افسوس نگاهی به مطلب «افسوس کجاست؟» بیندازید. از آنجایی که در این سفر ممکن است زمان‌تان محدود باشد، مطلب «جاهای دیدنی (جاذبه های) استانبول که حتما باید دید» شما را برای انتخاب بهترین جاذبه‌های استانبول در زمان محدود راهنمایی می‌کند.

راهنمای کامل سفرهای جاده‌ای در ترکیه

2. خط ساحلی دریای اژه

می‌توان گفت تمام مسیرهای جاده‌ای که در خط ساحلی هستند فوق‌العاده‌اند. خط ساحلی دریای اژه نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای این انتخاب شما دو انتخاب پیش رو دارید:

مسیر ازمیر به سمت جنوب

سفرتان را از شهر ازمیر آغاز و به سمت جنوب حرکت کنید. در این مسیر شما از کنار جزایر کوندا، بوزکادا و گوکچیدا عبور خواهید کرد؛ جزایری که قبلا در اختیار یونانی‌ها بوده است و برخی از اثرات آن هنوز باقی مانده.

مسیر ازمیر به سمت شمال

اگر این مسیر را انتخاب کنید، در مسیر این جاده شما به کوش آداسی، بدروم و مارماریس خواهید رسید. پیشنهاد می‌کنیم اگر تصمیم گرفتید این مسیر را بروید، وقت بیشتری برای سفرتان در نظر بگیرید. زرق و برق این شهرها بعید است به این راحتی رهایتان کند!

راهنمای کامل سفرهای جاده‌ای در ترکیه

3. مسیر رویایی از آنتالیا تا فتحیه

یک طرف‌تان منظره کوه‌های جنگلی، یک طرفتان آب‌های فیروزه‌ای اقیانوس مدیترانه. به نظرتان گذر از همچنین جاده‌ای مجنون‌‌تان نمی‌کند؟ فقط کافی است کمی نم باران هم بزند و موسیقی محبوب‌تان در حال پخش باشد تا همه چیز به یک رویا تبدیل شود. از آنجایی که این منطقه ترکیه به کشور ما نزدیک است و برای رسیدن به آن ویزا هم نیاز نداریم رویای محالی نیست. شما در این مسیر از کنار یکی از زیباترین روستاهای آنتالیا می‌گذرید که پیشنهاد می‌کنیم توقف و حتی اقامت در آن را نیز از دست ندهید. نام این روستا، «چیرالی» است که ویرانه های شهر لیکیه المپیوس در آن قرار دارد. علاوه بر این جاذبه‌ تاریخی رودخانه‌ها و آبشارهای دلربای این روستا محبوب طبیعتگردان نیز شده است. یکی دیگر از جاذبه‌هایی که در این مسیر از آن گذر خواهید کرد دره پروانه است؛ دره‌ای شگفت‌انگیز میان دو کوه جنگلی با سواحل جادویی‌اش. علت نام این دره، فراوانی پروانه‌هایی است که در فصل تابستان ساکنین دلربای آن هستند.

راهنمای کامل سفرهای جاده‌ای در ترکیه

راهنمای کامل سفرهای جاده‌ای در ترکیه

4. مسیر آنتالیا به کاپادوکیه

شهر آنتالیا و کاپادوکیه هر کدام به تنهایی برای تجربه یک سفر خارق‌العاده کافی هستند؛ حالا تصور کنید سفری را که از آنتالیا با سواحل فیروزه‌ای‌اش شروع شود و به شهر باستانی و اعجاب‌انگیز کاپادوکیه برسد! پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با شگفتی‌های کاپادوکیه و آنتالیا مطالب «کاپادوکیه کجاست؟» و « آنتالیا و پاموکاله» را مطالعه کنید.

راهنمای کامل سفرهای جاده‌ای در ترکیه



1398/05/19 | کد مطلب: 4591
برچسب‌ها: ترکیه
راهنمای کامل سفرهای جاده‌ای در ترکیه
راهنمای کامل سفرهای جاده‌ای در ترکیه پرستو صاحبی
راهنمای کامل سفرهای جاده‌ای در ترکیه

طراح، کوهنورد، علاقمند به نویسندگی، عاشق طبیعت و حیوانات...


گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان