اف.بی.آی حامیان حقوق سیاه‌پوستان را نژادپرست و تهدیدی بدتر از القاعده می‌داند


اف.بی.آی حامیان حقوق سیاه‌پوستان را نژادپرست و تهدیدی بدتر از القاعده می‌داند

یک سری اسناد و مدارک داخلی اف.بی.آی که جدیداً فاش شده‌اند، نشان می دهند این سازمان در یک دسته‌بندی عجیب از جدی‌ترین تهدیدات در داخل آمریکا، افراطگران حامی هویت سیاهپوست و همچنین افراطگران حامی محیط زیست/حقوق حیوانات را در رده‌ بالاترین تهدیدات و حتی بالاتر از گروه‌های دیگر نظیر القاعده و نژادپرستان سفیدپوست قرار داده است.

آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته مجله نیوزویک، یک پایگاه خبری به نام پایگاه The Young Turks به اسناد و مدارک دفتر تحقیقات فدرال آمریکا اف.بی.آی در خصوص ارزیابی تهدیدهای دارای اولویت برای سال مالی 2018 دست یافته است.

این اسناد و مدارک به شرح یک سری نتیجه‌گیری‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم، جرایم سایبری و عملیات‌های ضداطلاعاتی اف.بی.آی پرداخته‌اند. در بخشی از این اسناد تحت عنوان اسناد "راهنمای تهدید" برای سال 2018-2019 عنوان شده که "افراطگران حامی هویت سیاهپوست" (BIE) در زمره جدی‌ترین و با اولویت ترین تهدیدها هستند. طبق این اسناد این افراطگران کسانی هستند که "اقدام به توسل به زور یا خشونت برای قانون‌شکنی در پاسخ به تلقی خود از نژادپرستی و بی عدالتی در جامعه آمریکا می‌کنند".

در این اسناد در عین حال ادعا شده که تعدادی از افراطگران این دسته به دنبال "تشکیل یک سرزمین مجزا برای سیاهپوستان یا ایجاد یک سری موسسات، جوامع یا سازمان‌های اداری خودمختار در جوامع سیاه پوست داخل آمریکا" هستند.

چندی پیش یک گزارش داخلی اف.بی.آی به تاریخ اوت 2017 به دلیل آن که برای نخستین بار دسته‌بندی "افراطگران حامی هویت سیاهپوست" را به عنوان تهدید یاد کرده بود مورد انتقاد قرار گرفت و منتقدان این نوع برچسب زدن را به نوبه خود نژادپرستانه خواندند.

یک بخش دیگر از اسناد و مدارک اف.بی.آی تحت عنوان "راهنمای راهبرد تثبیت شده" که در روزهای اخیر افشا شد نشان می‌دهند که اف.بی.آی همچنان این دسته‌بندی را به عنوان تهدید در نظر داشته و حتی آن را جزو تهدیدات دارای اولویت برای مبارزه با تروریسم خوانده است و مقامات آن را یک تهدید بزرگتر از گروه‌های تروریستی نظیر القاعده دانسته‌اند.

یک سری دسته‌بندی‌های عجیب دیگر درمیان تهدیدهای جدی از نظر اف.بی.آی " افراط گران حامی محیط زیست/ حقوق حیوانات" و " افراط گران ضد اقتدارگرایی" بوده‌اند. بخش دیگری از این اسناد و مدارک تحت عنوان "مشت آهنین" ادعا کرده اف.بی.آی برنامه‌ریزی می‌کند تا به وسیله تاکتیک‌هایی نظیر نفوذ کردن و دیگر تاکتیک‌های مخفی، تهدید گروه‌های افراطگرای حامی سیاهپوستان را "خفیف" کند.

در عین حال اف.بی.آی در جای دیگر "افراطگران حامی سیاهپوستان" را هم نژادپرست خوانده است.

این اسناد اف.بی.آی در جای دیگری در یک ارزیابی غلط مدعی شدند که "ورود اعضای جدید به جنبش‌های حامی برتری سفیدپوستان و جنبش‌های ملی‌گرای افراطی در چند سال گذشته در آمریکا افول پیدا کرده است".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها