مدیران دستگاه های اجرایی کاهش هزینه های غیرضروری را در دستور کار قرار دهند


مدیران دستگاه های اجرایی کاهش هزینه های غیرضروری را در دستور کار قرار دهند

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با اشاره به شرایط سخت کشور از لحاظ تحریم و تنگناهای اقتصادی پیش رو گفت: مدیران دستگاههای اجرایی استان موظفند بحث بهره وری را در دستور کار و در اولویت خود قرار دهند و از هزینه های غیرضروری خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه در جلسۀ شورای برنامه ریزی و توسعۀ استان که به منظور بررسی طرح های پیشنهادی کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی و همچنین توزیع اعتبارات سال ۱۳۹۸ استان در استانداری برگزار شد، افزود: ۶۲ هزار میلیارد تومان از بودجۀ سالانۀ استان به دلیل تحریم های بین المللی کم شده است.

در این جلسه که با حضور احمد صفری نمایندۀ مردم کرمانشاه و سیدجواد حسینی کیا نمایندۀ مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران ۱۴ شهرستان کرمانشاه و مدیران دستگاههای اجرایی استان برگزار شد، استاندار کرمانشاه گفت: تلاش می کنیم منابع مالی جدیدی را برای استان تعریف کنیم و از دارایی های مازاد مجوز بگیریم.

وی با اشاره به اینکه در ادارات صرفه جویی وجود ندارد، تاکید کرد: اگر دستگاهی نسبت به بهره وری و صرفه جویی در بودجه بی تفاوت باشد، با آن دستگاه برخورد و تخصیص آن را انجام نخواهیم داد.

نمایندۀ عالی دولت خطاب به مدیران استان گفت: پروژه های جدید را مگر در شرایط خاص شروع نکنید و اولویت با پروژه های اقتصاد مقاومتی و طرح هایی باشد که پیشرفت فیزیکی زیادی دارند که منجر به توسعه و پیشرفت و همچنین تولید اشتغال در استان می شود.

استاندار کرمانشاه بر واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: مدیران برای واگذاری، مجوزهای لازم را در اختیار دارند و باید با دقت و همت بالا علاوه بر واگذاری، بر پروژه های عمرانی هم نظارت کافی داشته باشند تا منابع مالی که به سختی تامین می شود، حیف و میل نشود.

بازوند فرمانداران را مکلف کرد بعد از تعیین سهم بودجه شهرستان خود، ظرف ۱۰ روز کاری نسبت به تشکیل کمیتۀ برنامه ریزی شهرستان اقدام کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا است.

۳۲۰۳/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید