مدیران دستگاه های اجرایی کاهش هزینه های غیرضروری را در دستور کار قرار دهند


مدیران دستگاه های اجرایی کاهش هزینه های غیرضروری را در دستور کار قرار دهند

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با اشاره به شرایط سخت کشور از لحاظ تحریم و تنگناهای اقتصادی پیش رو گفت: مدیران دستگاههای اجرایی استان موظفند بحث بهره وری را در دستور کار و در اولویت خود قرار دهند و از هزینه های غیرضروری خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه در جلسۀ شورای برنامه ریزی و توسعۀ استان که به منظور بررسی طرح های پیشنهادی کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی و همچنین توزیع اعتبارات سال ۱۳۹۸ استان در استانداری برگزار شد، افزود: ۶۲ هزار میلیارد تومان از بودجۀ سالانۀ استان به دلیل تحریم های بین المللی کم شده است.

در این جلسه که با حضور احمد صفری نمایندۀ مردم کرمانشاه و سیدجواد حسینی کیا نمایندۀ مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران ۱۴ شهرستان کرمانشاه و مدیران دستگاههای اجرایی استان برگزار شد، استاندار کرمانشاه گفت: تلاش می کنیم منابع مالی جدیدی را برای استان تعریف کنیم و از دارایی های مازاد مجوز بگیریم.

وی با اشاره به اینکه در ادارات صرفه جویی وجود ندارد، تاکید کرد: اگر دستگاهی نسبت به بهره وری و صرفه جویی در بودجه بی تفاوت باشد، با آن دستگاه برخورد و تخصیص آن را انجام نخواهیم داد.

نمایندۀ عالی دولت خطاب به مدیران استان گفت: پروژه های جدید را مگر در شرایط خاص شروع نکنید و اولویت با پروژه های اقتصاد مقاومتی و طرح هایی باشد که پیشرفت فیزیکی زیادی دارند که منجر به توسعه و پیشرفت و همچنین تولید اشتغال در استان می شود.

استاندار کرمانشاه بر واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: مدیران برای واگذاری، مجوزهای لازم را در اختیار دارند و باید با دقت و همت بالا علاوه بر واگذاری، بر پروژه های عمرانی هم نظارت کافی داشته باشند تا منابع مالی که به سختی تامین می شود، حیف و میل نشود.

بازوند فرمانداران را مکلف کرد بعد از تعیین سهم بودجه شهرستان خود، ظرف ۱۰ روز کاری نسبت به تشکیل کمیتۀ برنامه ریزی شهرستان اقدام کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا است.

۳۲۰۳/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلفات کی یف در محور دونتسک جنوبی نزدیک به صد نفر رسیده است