روحانیت نقش راهبردی در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دارد


روحانیت نقش راهبردی در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دارد

سنندج - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: ‌نقش روحانیت در کاهش وقوع جرم در جامعه و ایجاد صلح، سازش و حل اختلاف میان اصحاب دعوی تعیین کننده است.

محمد رضا مترقب روز شنبه در دیدار با امام جمعه سقز اظهار داشت:‌ ضروری است تا از ظرفیت بالای روحانیت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده شود.

وی اضافه کرد: روحانیون با استناد به آیات و روایات قرآنی می‌توانند در پیشگیری از وقوع جرم و گناه در جامعه نقش پررنگی ایفا کنند.

امام جمعه سقز هم در این دیدار گفت: حجم ورودی پرونده‌ها به دادگستری سقز بالاست و امیدواریم با تدابیر لازم این موضوع حل و فصل شود.

ماموستا سیدحسین حسینی اضافه کرد:‌ قضاوت منصب خطیری است که دارای مشکلات زیادی است چرا که دائماً در معرض امتحانات سخت و وسوسه انگیز قرار دارد.

وی یادآور شد:‌ اگر به دست یک قاضی احقاق حقی صورت گیرد و رفع ظلمی صورت گیرد، از اجر و پاداش ویژه ای برخوردار خواهد بود.

امام جمعه سقز از پیگیری مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم توسط کارکنان دستگاه قضا قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در سفر خود به سقز همچنین به همراه معاونین خود از شعب دادسرا و دادگاه شهرستان سقز بازدید و با قضات و کارکنان آن حوزه قضایی از نزدیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس شورای قضایی استان کردستان سرکشی از حوزه‌های قضایی را از رویکردهای مهم نظارتی دستگاه قضایی دانست و افزود: بهبود وضعیت خدمت رسانی و تسهیل مراجعات مردم به واحدهای قضایی نیز به عنوان گامی موثر در جهت تحقق عدالت آسان و تکریم ارباب رجوع و حفظ حقوق شهروندی در زمره مهمترین اهداف و برنامه‌های دادگستری کل استان کردستان قرار دارد.

مترقب تاکید کرد: توزیع امکانات رفاهی و اداری در تمام حوزه‌ها و حتی در دورترین نقطه باید به صورت عادلانه صورت بگیرد و به هیچ عنوان نباید در توزیع امکانات و خدمات هیچ گونه تبعیضی صورت گیرد.

۶۱۰۸/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید