سعید عیدی گماری ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در اندیمشک، اظهار کرد: پنجشنبه شب، بخشی از مراتع زیستی منطقه حفاظت شده"چهل پا" اندیمشک دچار آتش سوزی شد.

او گفت: به محض اطلاع از آتش سوزی، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست با پشتیبانی نیروهای اداره منابع طبیعی، عازم ارتفاعات منطقه حفاظت شده چهل پا شده و شبانه اقدام به اطفای حریق کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک با اشاره به اینکه مناطق آتش گرفته فاقد درختان درجه یک منطقه حفاظت شده بودند، افزود: در ساعات اولیه جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران در فرمانداری تشکیل و نیروهای عملیاتی به منطقه اعزام شدند.

عیدی گماری بیان کرد: با توجه به صعب العبور بودن منطقه و وجود دره های عمیق و قرارگیری منطقه مذکور در ارتفاعات حدود ۶۵۰ متری از سطح دریا اطفای حریق با دشواری انجام شد.

او ادامه داد: سرانجام در ساعت دو بامداد روز شنبه نیروهای دولتی و گروه های مردم نهاد، موفق به اطفای کامل حریق و مانع سرایت آتش به مراتع مشجر انبوه مجاور شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک در پایان با اشاره به علت حادثه و میزان خسارات وارده، اضافه کرد: علت آتش سوزی، میزان خسارت وارده به زیستگاه حیات وحش، ارزش تولید خالص مراتع سوخته شده و سایر موارد مرتبط در دست بررسی است.

لازم به ذکر است، منطقه حفاظت شده چهل پا، واقع در رشته کوه تنگوان شهرستان اندیمشک، به مساحت ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار، در ارتفاع ۶۵۰ متری از سطح دریا و به فاصله ۱۵ کیلومتری شمال شرقی اندیمشک واقع شده است.

این منطقه یکی از زیستگاه های خاص و منحصر به فرد بزکوهی ایران به شمار می رود.

آتش منطقه حفاظت شده"چهل پا" مهار شد.