برپایی جایگاه‌های عرضه دام بهداشتی در عید قربان


برپایی جایگاه‌های عرضه دام بهداشتی در عید قربان

جایگاه‌های عرضه دام بهداشتی به مناسبت عید سعید «قربان» توسط معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری مناطق پهنه مرکزی دایر شده است.

عید قربان که به آن «عیدالضحی» هم گفته می‌شود، از اعیاد بزرگ مسلمانان است. در این‌ روز مردم پس از ذبح گوسفند، گوشت آن را بین همسایه‌ها و مستمندان تقسیم می‌کنند.

چند سالی است که به موجب شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله «تب کریمه»، خرید قربانی از هر مکانی جایز نیست و مدیران شهری برای جلوگیری از شیوع این بیماری‌ها در آستانه عید قربان، جایگاه عرضه دام بهداشتی دایر کرده‌اند.

مکان‌هایی که دام‌ها توسط دامپزشکان معاینه و با قیمت مناسب به متقاضیان عرضه می‌شود. به گفته معاونان خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری مناطق پهنه مرکزی شامل مناطق ۶، ۷، ۱۰، ۱۱ و ۱۲، علاوه بر عرضه دام زنده، بخشی از جایگاه به کشتار اختصاص داده شده است که شهروندان می‌توانند پس از انتخاب دام با حضور و نظارت دامپزشکان آن را ذبح کنند.

امسال مدیران شهری برای رفاه بیشتر مراجعه‌کنندگان به جایگاه‌های عرضه دام، فضایی به‌عنوان پارکینگ پیش‌بینی کرده‌اند. جایگاه‌های پیش‌بینی شده در پهنه مرکزی به شرح زیر است:

منطقه۶:خیابان میرزای شیرازی، نبش کوچه سرو منطقه۷:خیابان بهشتی، خیابان مفتح، روبه‌روی اداره پست منطقه۱۰:خیابان رنجبر، حدفاصل خیابان‌های حسام‌الدین و نوری منطقه۱۱:قلمستان، جنب بازار میوه و تره‌بار محله قلمستان منطقه۱۲:خیابان ری، بالاتر از خیابان شوش، پس از پمپ گاز
کد خبر 451084

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول