گاهی کودکان لالی را انتخاب می‌کنند


گاهی کودکان لالی را انتخاب می‌کنند

یک روان شناس بالینی گفت: اختلال لالی انتخابی، جزو اختلالات اضطرابی است زیرا مانع از حرف زدن کودکان می‌شود.

گاهی کودکان لالی را انتخاب می‌کنند
میگنا: زهره احمدی در گفتگو با خبرنگار طبنا (خبرگزاری سلامت)، گفت: لالی انتخابی اختلال نادری است که که کودک در آن توانایی سخن گفتن و فهم کلمات را دارد ولی از صحبت کردن در برخی موقعیت‌ها ناتوان است.
وی خاطر نشان کرد: به این معنا که کودک در خانه با پدر و مادر صحبت می‌کنند ولی از صحبت کردن با دیگران ولو اشخاص نزدیک مثل پدر بزرگ و مادر بزرگ امتناع می‌کند.

احمدی با تاکید بر اینکه این اختلال معمولا قبل از پنج سالگی رخ می‌دهد و علت آن می‌تواند یک ضربه جسمی‌ و روحی باشد، افزود: گاهی به دلیل لکنت زبان، خجالت کشیدن و مسخره شدن از طرف دیگران کودک از صحبت کردن امتناع کرده و به لالی انتخابی روی می‌آورد.

این روان شناس بالینی ادامه داد: کناره گیری، رفتارهای عصیان گرایانه و امتناع از رفتن به مدرسه…..از خصوصیات این کودکان است.

وی تصریح کرد: یک سوم این بچه‌ها دچار اختلالات دیگر مانند افسردگی و اضطراب می‌شوند ولی حدود نیمی‌ طی چند سال بهبود می‌یابند.

احمدی اظهار کرد: درمان این اختلال روش‌های رفتاری است کودک به تدریج تشویق شود و در برابر هر واژه که می‌گوید پاداش دریافت کند، هر چند که برخی از روانشناسان معتقدند دارو نیز می‌تواند در بهبود این کودکان موثر باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان