10 هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان خوسف بذرپاشی می شود


10 هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان خوسف بذرپاشی می شود

کرباسچی گفت: با امضای تفاهم نامه همکاری منابع طبیعی با فرمانداری شهرستان خوسف، 10 هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان بذر پاشی توام با احداث هلالی انجام می شود.

«مهدی کرباسچی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خوسف اظهار داشت: تفاهم نامه ای بین منابع طبیعی و شهرستان خوسف مبنی بر توسعه پوشش گیاهی مراتع، تامین علوفه دام، جلوگیری از روان آب های سطحی و تغذیه آب های زیر زمینی و جلوگیری از هجوم ریزگرها در مراتع ملی شهرستان مبنی بر عملیات احداث هلالی آبگیر تواهم با بذر پاشی امضا شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خوسف با بیان اینکه تمام مناطق شهرستان خوسف که پوشش گیاهی فقیر، روان آب و علوفه دام کمتر و دچار مشکل ریزگردها هستند، طبق این تفاهم نامه احداث هلالی توام با بذرپاشی انجام می شود، افزود: پیش بینی و چشم انداز ما در راستای این تفاهم نامه، بذرپاشی 10 هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان است.

کرباسچی بیان کرد: وسعت بیابان شهرستان خوسف وسیع بوده و وجود چهار کانون بحرانی و فرسایش بادی در خور، سرچاه عماری دشت گارجگان و نخاب سبب هجوم ریز گردها می شود، همچنین بیش از یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع در خوسف وجود دارد، که بیشتر این مراتع از منظر پوشش گیاهی فقیر هستند.

وی امضای این تفاهم نامه همکاری را در کشور بی سابقه برشمرد و گفت: در این تفاهم نامه از ظرفیت و توان شرکت تعاونی های دهیاری ها، فرمانداری و منابع طبیعی استفاده خواهد شد تا شهرستان خوسف از نظر پوشش گیاهی تا حدی غنی شده و جلوی ریزگردها گرفته شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خوسف یادآور شد: در سال گذشته هم با کمک فرمانداری و توان دهیاری ها، بذرپاشی و نهال کاری در سطح ۲ هزار هکتار انجام شده است و بالغ بر 80 درصد هلالی های احداثی سال گذشته به دنبال بارندگی های اخیر، آبگیری شده است.

کرباسچی گفت: عملیات بذرپاشی دق گژوند در منطقه خور هم به دنبال تفاهم نامه بذرپاشی و ایجاد هلالی 10 هزار هکتار از اراضی ملی با علمیات کنتور فارو انجام می شود.

وی بیان کرد: از ابتدای شهریورماه تا پایان سال عملیات بذرپاشی اراضی ملی شهرستان انجام می شود و از آنجایی که نرم هلالی احداث آبگیر برای هر هکتار 250 هزار تومان است، بالغ بر دو میلیارد تومان اعتبار از محل فرمانداری و منابع طبیعی شهرستان و استان و اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری بری این عملیات تامین خواهد شد.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی