ترفند های پاک کردن لاک از روی فرش!


ترفند های پاک کردن لاک از روی فرش! همانطور که همه خصوصا خانم های زخم خورده میدونن پاک کردن لاک از روی فرش کارخیلی سختی استبه ویژه اگر لاک خشک شده باشد. امروز در این مطلب در فراناز برای تمیز کردن لاک از روی فرشترفند هایی را به شما آموزش میدهیم که می‌توانید با آن لکه‌های تازه و حتی خشک لاک را از روی فرش تمیز کنید. برای پاک کردن لکه لاک از روی فرش...

ترفند های پاک کردن لاک از روی فرش!

ترفند های پاک کردن لاک از روی فرش!

همانطور که همه خصوصا خانم های زخم خورده میدونن پاک کردن لاک از روی فرش کارخیلی سختی استبه ویژه اگر لاک خشک شده باشد. امروز در این مطلب در فراناز برای تمیز کردن لاک از روی فرشترفند هایی را به شما آموزش میدهیم که می‌توانید با آن لکه‌های تازه و حتی خشک لاک را از روی فرش تمیز کنید.

برای پاک کردن لکه لاک از روی فرش به پارچه تمیز، مواد پاک کننده لاک و آب نیاز دارید. انتخاب نوع پاک کننده لکه لاک با توجه به جنس و رنگ لاک باید انجام شود.

پاک کردن لاک از روی فرش وقتی لاک ناخن تازه است، بسیار ساده‌تر از لکه لاک خشک است. لاک ناخن وقتی خشک بشود در زمان تمیز کردن ممکن است به فرش آسیب برساند.

۱- وقتی لاک ناخن روی فرش می‌ریزد ابتدا با یک قاشق اضافات آن را از روی فرش بردارید و با یک دستمال لاک را از روی قاشق تمیز کنید و دوباره مابقی لاک را از روی فرش بردارید.

2- وقتی تا حد ممکن لاک ناخن را با قاشق از روی فرش برداشتید، با یک دستمال کاغذی، کهنه و یا پارچه روی لکه فشار دهید و بردارید. توجه کنید که نباید دستمال را روی لکه بمالید، بلکه باید تنها آن را روی لکه گذاشته و بردارید.
پس از هر بار فشردن دستمال روی لکه، از بخش جدیدی از پارچه استفاده کنید تا لکه پخش نشود. این کار را تا زمانی ادامه دهید که دیگر لاکی روی پارچه نیاید.

۳- برای پاک کردن باقی مانده لکه لاک از روی فرش باید از پاک کننده استفاده کنید. برای این کار به هیچ وجه از استون و وایتکس استفاده نکنید زیرا ممکن است موجب تغییر رنگ فرش بشود.

موثر ترین پاک کننده برای این کار لاک پاک کن‌های بدون استون است،به علاوه شما می‌توانید از این مواد نیز استفاده کنید:

الکل

اسپری مو

آب اکسیژنه (فقط برای فرش‌های سبک)

شیشه پاک کن

توجه : قبل از اینکه از پاک کننده روی فرش استفاده کنید، ابتدا آن را روی یک نقطه کوچک و دور از دید تست کنید. یک نقطه غیر قابل تشخیص مناسب، قسمتی از فرش است که به طور معمول در زیر مبلمان قرار می‌گیرد. اگر فرش در زمان تست تغییر رنگ ندهد می‌توانید کار تمیز کردن را شروع کنید.

4- یک پارچه تمیز را با پاک کننده مرطوب کنید و روی محل لکه قرار دهید. پس از هر بار قرار دادن پارچه روی لکه، از بخش جدیدی از پارچه استفاده کنید تا لکه پخش نشود. در صورت لزوم بازهم پاک کننده به پارچه اضافه کنید و روی لکه قرار دهید تا زمانی که رنگ لاک از بین برود.

توجه: از ریختن پاک کننده‌ها به طور مستقیم بر روی فرش اجتناب کنید، زیرا این مواد می‌تواند جذب فرش بشود و پشت فرش را خراب کند.

نحوه پاک کردن لاک خشک از روی فرش منزل:

۱- با یک قاشق، چاقو و یا ناخن دست خود تا جایی که می‌توانید لاک را از روی فرش جدا کنید. جدا کردن لاک‌های خشک شده به شما کمک می‌کند که راحتتر لکه لاک را از روی فرش پاک کنید. همچنین می‌توانید با قیچی یک لایه سطحی لاک را از روی فرش ببرید.

۲- روی لکه را با جارو برقی جارو کنید تا خرده های لاک خشک از روی آن برود.

۳- پاک کننده لاک بدون استون بهترین انتخاب برای از بین بردن لکه لاک خواهد بود زیرا مخصوص این کار طراحی شده است. می‌توانید از این مواد هم استفاده کنید: الکل، اسپری مو، آب اکسیژنه (فقط برای فرش های سبک) و شیشه پاک کن

قبل از اینکه پاک کننده را روی فرش بزنید، ابتدا آن را روی یک تکه کوچک و دور از دید تست کنید. از آب اکسیژنه بر روی فرش‌های تیره استفاده نکنید زیرا رنگ آن را سفید می‌کند.

۴- برای پاک کردن لکه‌ها، سطح آن را با پاک کننده تمیز کنید. یک پارچه تمیز را با پاک کننده مرطوب کرده و روی محل لکه قرار داده و فشار دهید. پس از هر بار قرار دادن پارچه روی لکه، از بخش جدیدی از پارچه استفاده کنید تا لکه پخش نشود.
می‌توانید از پاک کننده بیشتر استفاده کنید تا محل لکه لاک خشک مرطوب شود. دستمال را تا زمانی که لکه از بین برود روی آن نگه دارید.

نکته های مهم و ضروری:

پاک کننده لاک را مستقیما روی فرش نریزید، زیرا می‌تواند جذب فرش بشود و پشت فرش را خراب کند. از مالیدن پارچه روی لکه و یا فشردن بیش از حد آن روی لکه لاک خودداری کنید زیرا با این کار لکه به خورد الیاف فرش رفته و عمیق‌تر می‌شود. می‌توانید برای پاک کردن لکه لاک از یک مسواک قدیمی یا فرچه کوچک استفاده کنید. بیش از حد فرچه را روی لکه نکشید تا لکه پخش نشود.

تمیز کردن فرش بعد از لکه گیری:

۱- وقتی لاک از روی فرش پاک شد یک حوله یا پارچه‌ای تمیز را روی فرش فشار دهید این کار باعث خالی شدن باقی مانده لاک و پاک کننده می‌شود.

۲- سپس یک سطل کوچک را با آب پر کنید و ۱ تا ۲ قاشق چای خوری (۵ الی۱۰ میلی لیتر) مواد شوینده مثل مایع ظرفشویی، پودر لباسشویی یا تمیزکننده فرش در آن بریزید. آب را هم بزنید تا کف کند، بعد یک اسفنج تمیز را در کف بزنید و فرش را تمیز کنید.

۳- یک اسفنج تمیز را با آب خیس کنید و کف‌ها را از روی فرش تمیز کنید. وقتی کف‌ها کاملا از روی فرش تمیز شد، یک حوله تمیز روی فرش بگذارید تا آب اضافه را جذب کند. سپس اجازه دهید فرش خشک بشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در