باند دوم جاده ساحلی دیر- بردخون احداث شود


باند دوم جاده ساحلی دیر- بردخون احداث شود

بوشهر- ایرنا- نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی از مسئولان خواست تا نسبت به احداث باند دوم جاده ساحلی ئیر بردخوندر کنار جاده کنونی که در کاهش تلفات انسانی موثر و نقشی مهم در توسعه، عمران و آبادانی شهرها و روستاهای ساحلی دارد، اقدام کنند.

سکینه الماسی روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه دیر افزود: حادثه تصادف چند روز گذشته که منجر به جان دادن پنج نفر در مسیر جاده ساحلی دیر به بوشهر شد بسیار غم انگیز است و مسئولان باید پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: اتوبان ساحلی از بوشهر تا دلوار احداث شده و از سمت دیر هم ١٠ کیلومتر با کمک شرکت‌های منطقه در دست ساخت است و بقیه این مسیر هم باید زودتر شروع شود تا بیش از این شاهد درد و رنج مردم نباشیم.

الماسی در ارتباط با پروژه خورخان بردخون گفت: اسکله خورخان به مرحله بتن‌ریزی رسیده که اگر رها شود هزینه‌های انجام شده از دست می‌رود.

وی اظهارداشت: برای گرفتن مجوز آب‌شیرین کن برای دیر مکاتبه و پیگیری می‌شود اما هیچ و عده‌ای در این زمینه نمی‌دهم.

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی افزود: خبرنگاران ظرفیت خوبی در جامعه هستند و می‌توان از این ظرفیت برای کمک به شهرداری‌ها و شرکت‌ها به عنوان روابط عمومی استفاده کرد.

الماسی درباره آخرین وضعیت پارس شمالی گفت: هیچ تصمیمی برای اجرایی شدن پارس شمالی تا این لحظه گرفته نشده‌است و در صورتی که شرکتی برای راه‌اندازی این پروژه ورود کند بطور قطع در بحث جانمایی آن نمی‌گذاریم حق و حقوقی از مردم شهرستان دیر ضایع شود.

وی درباره مشکلات بیمارستان امام هادی(ع) شهرستان دیر بیان کرد: زیرساخت‌های بیمارستان دیر بسیار عالی است و اگر این مرکز افتتاح نمی‌شد ما نمی‌توانستیم کاستی‌های آن را پیگیری کنیم.

الماسی اضافه کرد: همچنین بدهی ۶ میلیارد تومانی به پیمانکار بیمارستان دیر تامین شده و بزودی ابلاغ می‌شود.

وی درباره آخرین وضعیت بازگشت به کار ۱۷۰ نیروی اخراجی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: سازمان منطقه ویژه پارس ظرفیت پذیرش و جذب این همه نیرو را ندارد و قرار است از طریق سازمان‌های تابعه و پایانه‌های نفتی مجوزی گرفته شود که تعدادی از این افراد در خود منطقه ویژه بکار گرفته شوند و تعدادی نیز در خارگ، شیرینو و شرکت‌های تابعه مشغول به کار شوند.

نماینده شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه افزود: تلاش می‌شود در ۲ هفته آینده مشکلات این نیروها حل شود.

وی ادامه داد: عده‌ای از این نیروها از ابتدای سال تاکنون حقوقی دریافت نکرده‌اند که قرار است با مصوباتی که لحاظ می‌شود بقیه حقوق این افراد پرداخت شود.

الماسی گفت: پتروشیمی‌ها علاوه بر پیوست زیست محیطی باید سایر پیوست‌ها که از رهگذر آن مردم منطقه هم منتفع بشوند نیز داشته باشند.

٧٢٠٧/۶۰۴۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط