5 کشته در انفجار یک پیشرانه راکت در روسیه


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/)، انفجار هنگام آزمایش یک پیشرانه راکت در روسیه ۵ کشته برجای...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، انفجار هنگام آزمایش یک پیشرانه راکت در روسیه ۵ کشته برجای گذاشت.
پایگاه اینترنتی راشاتودی نوشت: پنج کارمند شرکت روس اتم روسیه در زمان آزمایش یک پیشرانه راکت کشته و سه تن دیگر به شدت زخمی شدند. این حادیه سبب انتشار مواد رادیواکتیو در اطراف سایت این آزمایش نظامی شد.
تیم مهندسی و فنی روس اتم در حال کار روی "منبع قدرت ایزوتوپ" برای یک سامانه پیشرانه در روز پنجشنبه بود که این حادثه رخ داد. این انفجار در این محل که سبب انتشار مواد رادیو اکتیو شده بود، سریعا به شرایط عادی بازگشت.
شرکت روس اتم اعلام کرد: "در نتیجه این حادثه در سایت آزمایشات نظامی در منطقه آرخانگلسک در زمان انجام آزمایش یک موتور پیشرانه فعال مایع، پنج کارمند روس اتم کشته شدند. سه متخصص نظامی و غیر نظامی در شرایطی وخیمی به سر می‌برند، اما جراحات آن‌ها جانشان را تهدید نمی‌کند. "
شرایط سری مرتبط با این آزمایش نظامی ناکام و همچنین سخنان اولیه منتشر شده از سوی وزارت دفاع روسیه سریعا سبب ایجاد چندین تئوری توطئه در ارتباط با این موضوع شد که مقامات در تلاش برای پنهان کردن مسائل هستند.
مسئله‌ای که سبب تشدید سردرگمی‌ها شد این بود که رسانه‌های اجتماعی مملو از تصاویر و ویدئو‌های مرتبط با یک انفجار گسترده و دود قارچی شکل و سیاه رنگ ناشی از یک حادثه کاملا متفاوت در سیبری شد. روز دوشنبه، یک مخزن با کالیبر بالا و انبار خمپاره‌ای در منطقه کراسنویارسک روسیه به سبب انفجار‌های قدرتمند نابود شد و این حادثه سبب کشته شدن یک نفر و زخمی شدن چندین تن دیگر گردید.
سایت آرخارنگلسک یکی از تأسیسات مهم تحقیق و توسعه برای نیروی دریایی روسیه محسوب می‌شود، جایی که در آن موشک‌های بالستیک مستقر در دریا، موشک‌های بین قاره ای، موشک‌های کروز و موشک‌های ضد هوایی تولید و آزمایش می‌شوند. این سایت در حدود ۳۰ کیلومتری شهر سورودوینسک قرار دارد که محل استقرار یک پایگاه مهم برای ناوگان شمالی است.
مقامات سورودوینسک مسئولان امداد و نجات را در حالت آماده باش نگه داشته اند، زیرا شرایط پس از حادثه از انتشار مواد رادیواکتیو سه برابر سطح ایمنی حکایت داشت. اما در کمتر از یک ساعت، شرایط به حالت عادی بازگشت.
مقامات شهر سورودوینسک روز جمعه اعلام کردند: "ما هر لحظه سطح مواد رادیواکتیو را کنترل می‌کنیم. طی ۲۴ ساعت گذشته، هیچ گونه تغییری در شرایط ایجاد نشده است. " نمونه‌های برداشته شده از آب، هوا و خاک توسط تیمی از دانشمندان تحت هدایت آژانس فدرال حفاظت از مصرف کنندگان نیز نشان داد سطح مواد رادیواکتیو غیر عادی نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان