تشدید روند نابودی جنگل‌های آمازون توسط دولت جدید برزیل


تشدید روند نابودی جنگل‌های آمازون توسط دولت جدید برزیل

آتش سوزی در جنگل‌های آمازون که به طور عمدی به منظور از بین بردن اراضی جنگلی انجام می‌شود، از زمانی که جائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل شده است افزایش قابل توجهی داشته است.

تشدید روند نابودی جنگل‌های آمازون توسط دولت جدید برزیلبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون یورو نیوز، مقامات محلی برزیل درباره افزایش آتش سوزی در جنگل‌های آمازون در این کشور هشدار دادند.

در ماه ژوئیه بیش از ۱۳۰۰ منطقه در این جنگل‌های دچار آتش سوزی شده است. این موضوع سبب افزایش ورود دی اکسید کربن به جو زمین و از بین رفتن مناطق جنگلی شده است.

در ادامه خبرنگار این شبکه تلویزیونی از برزیل گزارش داد: شش‌های زمین در حال سوختن هستند. آتش سوزی در جنگل‌های آمازون تا حدی زیاد شده است که مقامات این کشور اعلام وضع اضطراری کرده اند.

آتش سوزی در جنگل‌های آمازون به طور عمدی به منظور از بین بردن جنگل انجام می‌شود که اغلب غیرقانونی است. بسیاری از این آتش سوزی‌ها به منظور ایجاد مناطقی برای کشاورزی و پرورش دام صورت می‌گیرد.

از زمانی که جائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل شده است آتش سوزی در جنگل‌ها افزایش قابل توجهی داشته است.

در ادامه لوئیزیا لیما از گروه صلح سبز برزیل گفت: این نتیجه اقدامات ضد محیط زیستی است که بولسونارو خود را متعهد به آن کرده است. این اقدامات از درون دولت نشات می‌گیرند.

در ادامه خبرنگار گفت:گروه‌های ناظر اعلام کرده اند که از بین بردن جنگل‌های آمازون در برزیل تا ماه ژوئیه سال ۲۰۱۹ به میزان ۲۷۸ درصد افزایش داشته است. این در مقایسه با سال گذشته است. بسیاری، انتقادات را متوجه بولسونارو می‌دانند. رئیس سازمان فضایی برزیل که تصاویر ماهواره‌ای از بین رفتن جنگل‌ها را منتشر کرده است هفته گذشته از کارش برکنار شد. بولسونارو تمامی این اطلاعات را جعلی و ساختگی می‌نامد.

در ادامه بخشی از اظهارات جائیر بولسونارو رئیس‌جمهور برزیل پخش شد که وی گفت: این اطلاعات با واقعیت تطابق ندارد و به وجهه برزیل آسیب می‌زنند. افرادی که این گزارش‌ها را منتشر می‌کنند سوء نیت دارند. آن‌ها می‌خواهند که به دولت و وجهه برزیل آسیب وارد کنند.
در این حال دانشمندان آتش سوزی‌های اخیر در جنگل‌های آمازون را نگران کننده ارزیابی می‌کنند. آن‌ها معتقدند که این آتش سوزی‌ها مقادیر زیادی کربن را راهی جو زمین می‌کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس