جراحی لیفت ران (تایپلاستی) چیست؟ این جراحی چه عوارضی دارد؟ آیا پوست ران شما با وجود تمرین های زیاد، حالت افتادگی دارد و سفت نمی شود؟ لیفت ران (تایپلاستی) نوعی عمل جراحی برای زیبایی اندام ران است. لیفت ران (تایپلاستی) یک روش درمانی است که حالت افتادگی ران را بهبود و گوشت های اضافی در اطراف ران را از بدن حذف می کند و آن را بهبود می دهد. به گفته انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، جراحی لیفت ران (تایپلاستی) به طور پیوسته در حال رشد است و در طول چند سال گذشته، بین مردم محبوبیت بیشتری داشته است. در این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام در مورد جراحی لیفت ران (تایپلاستی) صحبت خواهیم کرد.

اساس کلی عمل جراحی لیفت ران (تایپلاستی)

لیفت ران (تایپلاستی)، که با عنوان لیفت ران (تایپلاستی) نیز شناخته می شود، یک روش جراحی زیبایی است که برای سفت کردن و بهبود ظاهر ران های شما به دلیل پوست های اضافی ناشی از افزایش سن ، بارداری یا کاهش وزن روی آنها می باشد. ران های شما ممکن است گود شده یا پوستی آویزان داشته باشد که ظاهر آنها را سست نشان می دهد. هدف از لیفت ران (تایپلاستی) آن است که حد فاصل ران هایتان را بالا آورده و همراه بقیه بدنتان خوش اندام و متناسب کنید. ترکیب تکنیک های لیفت ران (تایپلاستی) و لیپوساکشن (چربی تراشی) می تواند به شما کمک کند که ظاهر ران هایتان را صاف و ظریف تر نمایید. افرادی که در فکر عمل جراحی لیفت ران (تایپلاستی) می باشند، باید بدانند که این روش جراحی برای کاهش وزن نیست. این روش برای کسانی است که نزدیک به وزن ایده آل خود هستند اما از ظاهر ران هایشان راضی نیستند.

جراحی لیفت ران (تایپلاستی) و لیفت باسن اسکالپترا

انواع لیفت ران (تایپلاستی)

سه نوع لیفت ران (تایپلاستی) وجود دارد: داخلی، میانی و دو طرفه.

یک لیفت ران (تایپلاستی) داخلی، پوست را در قسمت پایینی ران داخلی را مورد هدف قرار می دهد یک لیفت ران (تایپلاستی) میانی، پوست و چربی قسمت بالایی ران داخلی را مورد هدف قرار می دهد یک لیفت ران (تایپلاستی) دو طرفه، بر روی پوست جلویی و خارج از ران تمرکز می کند

روش های داخلی و میانی لیفت ران (تایپلاستی)، معمولا به صورت سرپایی انجام می شود. یک لیفت دو طرفه ممکن است نیاز به یک شب اقامت در بیمارستان را داشته باشد.

روش عمل لیفت ران (تایپلاستی)

لیفت ران (تایپلاستی) معمولا به عنوان یک روش سرپایی با بیهوشی عمومی یا اپیدورال انجام می شود. بسته به نوع لیفت ران (تایپلاستی) و منطقه تحت درمان، الگوی برش متفاوت است. شایع ترین تکنیک لیفت ران (تایپلاستی) با برش در ناحیه کشاله ران آغاز می شود. در تمام موارد، پوست و یا چربی برداشته می شود؛ بافت زیرین تغییر شکل داده و سخت تر می شود و پوست باقی مانده برداشته، نرم و صاف شده و در محل برش قرار می گیرد. معمولا جراحی 2 تا 3 ساعت طول می کشد.

لیفت ران (تایپلاستی) چگونه انجام می شود؟

دو نوع روش لیفت ران (تایپلاستی) وجود دارد:

لیفت داخلی ران و لیفت بیرونی ران. هر دو نوع تحت بیهوشی کلی انجام می شود. لیفت ران (تایپلاستی) یک روش پیچیده است که باید تنها توسط تیم جراح پلاستیک که توسط هیئت مدیره تایید شده است، انجام شود، یعنی کسانی که در فرم دهی به بدن تخصص لازم را داشته باشند. اگر اقدامات احتیاطی انجام نشود، عوارض این امر می تواند فاجعه وار باشد.

برای انجام لیفت داخلی ران، برش بر روی چروک و چین های کشاله ران انجام می شود. اگر مقدار پوستی که باید برداشته شود، زیاد باشد، برش ممکن است تا زانو و در سمت داخلی ران ادامه یابد. گاهی اوقات قبل از اینکه برش با استفاده از بخیه بسته شود، از لیپوساکشن برای حذف چربی اضافی استفاده می شود.

لیفت بیرونی ران کمی پیچیده تر است زیرا بر شکل دادن باسن ها و ران ها و حذف بافت های بیشتر تمرکز دارد. در این روش، برش از کشاله ران شروع می شود و ممکن است تا اطراف مفصل ران ادامه داشته باشد. لیفت ران (تایپلاستی) به طور همزمان در هر دو پای چپ و راست انجام می شود و از 1.5 ساعت تا 3 ساعت و بسته به مقدار پوست اضافی، طول می کشد.

جراحی لیفت ران (تایپلاستی) و لیفت باسن اسکالپترا

بازیابی (بهبودی) پس از جراحی لیفت ران (تایپلاستی)

پس از عمل، کبودی، تورم و درد در منطقه وجود خواهد داشت. شما باید لباس های فشرده سازی را بپوشانید تا تورم را کم کنید و تسکین دهید. ممکن است در ناحیه عمل، آبگذری برای جمع آوری مایعات اضافی و کاهش خطر ابتلا به عفونت داشته باشید. شما باید مقدار مایع جمع آوری شده را در یک دفتر یادداشت، ثبت کنید. هنگامی که سطح مایع خارج شده، مقدار انتظارات جراح تان را برآورده کرد، آبگذرها را بیرون خواهند آورد.

بخیه جراحی ظرف دو هفته برداشته خواهد شد. داروهای ضد درد و داروهای ضد التهاب معمولا در طول دوره ی پس از عمل تجویز می شوند. شما تا زمانی که از جراح خود اجازه بگیرید، نمیتوانید از وان حمام، شنا و یا از حمام داغ استفاده کنید. شما ممکن است بتوانید 48 ساعت بعد از عمل دوش بکشید و به احتمال زیاد قادر خواهید بود در عرض 7 تا 10 روز به کار روزمره خود بازگردید و بعد از 4 تا 6 هفته فعالیت بدنی خود را ادامه دهید. در حالی که زخم ها وجود دارند، اغلب آنها در چین های طبیعی بدن شما پنهان می شوند و در طول زمان از بین می روند.

به بیماران بعد از عمل جراحی، مقداری دارو داده می شود تا درد آن ها کاهش یابد و از بیماران خواسته می شود که در روز اول لباس های بیمارستان خود را عوض کنند و دوش بگیرند. همچنین از آن ها خواسته می شود که بلافاصله پس از عمل جراحی پیاده روی کنند؛ زیرا این امر به طور قابل توجهی بروز ترومبوز ورید عمقی را کاهش می دهد. حدود دو هفته طول می کشد تا بیماران بهبودی نسبی پیدا کنند، بیماران باید بتوانند سریع راه بروند و ورزش هایی را با اندام فوقانی و تهتانی خود انجام دهند. حدود یک ماه طول می کشد تا به طور کامل بهبود یابند، و بعد از یک ماه، بیماران می توانند فعالیت های سخت تر و شدیدتری مانند بازی تنیس را انجام دهند.

جراحی لیفت ران (تایپلاستی) و لیفت باسن اسکالپترا

خطرات و ریسک های لیفت ران (تایپلاستی)

خطرات در هر نوع جراحی وجود دارد. خطرات لیفت ران (تایپلاستی) عبارتند از:

خطرات ناشی از بیهوشی بهبودی ضعیف زخم خون ریزی عفونت عدم متقارن ترومبوز رگی عمیق (لختگی خون) درد عوارض ریوی یا قلب بافت مرده ی چربی از دست دادن پوست یا تغییر رنگ بی حسی پوست شل و سست زخم ناخوشایند و غیر جذاب

شما ممکن است جراحی تجدید نظر برای اصلاح این نوع مشکلات را متحمل شوید. یکی از رایج ترین عوارض لیفت ران (تایپلاستی)، زمانی است که نتایج زیبایی با انتظارات بیمار منطبق نباشد و بیمار از وضعیت جدید خود راضی نباشد. در زمان مشاوره اولیه و قبل از جراحی، در مورد این موضوع باید با پزشک صحبت کرد تا چنین مشکلاتی ایجاد نشود.

جراحی لیفت ران (تایپلاستی) و لیفت باسن اسکالپترا

باز شدن زخم(هنگامی که پارگی در محل برش رخ می دهد) از عوارض دیگری است که می تواند در برخی از بیماران ظاهر شود. این می تواند به دلایل مختلف اتفاق بیفتد. بیمار ممکن است تغذیه نامناسب داشته باشد یا می تواند سیگاری باشد و در مورد سابقه سیگاری بودن خود با پزشک کاملاً صادق نبوده است.

اگر فرد سیگاری این روش جراحی را انجام دهد و در زمانی که جراحی کرده و تا زمانی که بهبودی کامل را به دست نیاورده است باید از کشیدن سیگار خود داری کند زیرا 6.5 برابر بیشتر از افراد دیگر، می تواند دچار عوارض کلی این جراحی شود و 11 برابر در معرض کبودی ناشی از جمع شدن خون در بافت ها است.

سبک زندگی در روند بهبودی بیمار خیلی اثر گذار است. بنابراین اطلاعاتی که لازم است پزشک شما بداند، آن را بیان کنید و از پزشک خود مخفی نکنید. اگر هر نوع جراحی پلاستیک را در نظر دارید، این عاقلانه است که در مورد عادات زندگی فعلی و وضعیت سلامتی خود در زمان مشاوره اولیه، با پزشک خود صادق باشید.

ترومبوز وریدی عمقی یکی دیگر از عوارض بالقوه ای است که خیلی ترسناک است. ترومبوز وریدی عمقی نتیجه لخته شدن خون و رشد آن در پاها است. بیماران مبتلا به فشار خون بالا یا بیمارانی که فشار خون آن ها بالا و پایین می شود، در معرض ترومبوز وریدی عمقی قرار دارند. لخته ها می توانند به سمت ریه ها حرکت کنند، باعث مسدود شدن شریان ها شود و در نهایت باعث آمبولی ریه شوند. آمبولی ریه می تواند یک عارضه خطرناک برای سلامت بیمار باشد. تعیین اینکه بیمار در معرض چه نوع عوارضی است، خیلی مهم است و قبل از عمل جراحی، بیمار باید مورد ارزیابی قرار گیرد. همچنین بیمار باید اطلاعات درست را با پزشک خود در میان بگذارد.

یکی دیگر از عوارضی که ممکن است برای بیمار پیش بیاید، عفونت است. به همه بیماران در زمان عمل جراحی، آنتی بیوتیک هایی داخل رگ های آن ها تزریق می شود که به بدن آن ها برای محافظت در برابر عفونت کمک می کند. اما، به عنوان یک وسیله مبارزه با هر نوع عفونت، لازم است که بیماران، دستورالعمل های بهداشتی که جراح به آنها داده است را به طور دقیق انجام دهند.

در حالی که این اطلاعات واقعا دلهره آور است، هدف ارائه و بیان آن، این است که شما از هر چیزی که ممکن است رخ دهد مطلع باشید و آمادگی آن را داشته باشید. به طور کلی، اکثر عوارض ناشی از عمل جراحی لیفت ران (تایپلاستی) جزئی هستند و بیشتر عوارض های شایع، شامل عفونت و لخته شدن خون در بافت ها است که ممکن است4.7 درصد تا 6.6 درصد اتفاق بیافتد.

جراحی لیفت ران (تایپلاستی) و لیفت باسن اسکالپترا

کاندیدهای مناسب جراحی لیفت ران (تایپلاستی)

اکثراً لیفت ران (تایپلاستی) بر روی بیمارانی که از طریق رژیم غذایی وزن کم کرده اند، انجام می شود زیرا با کاهش وزن ممکن است قسمت ران حالت افتادگی پیدا کند و پوست اضافی داشته باشد. همچنین افرادی که قبلاً عمل جراحی زیبایی را برای لاغر شدن انجام داده اند، ممکن است از لیفت ران (تایپلاستی) برای سفت شدن ران های خود استفاده کنند. متاسفانه، در مواردی که شلی پوست خیلی زیاد است، داشتن رژیم سالم همراه با ورزش هوازی یا تمرین های مقاومتی به تنهایی نمی تواند مشکل افتادگی پوست در ناحیه ران را حل کند. در این مواقع، بیماران به طور چشمگیری سالم هستند اما آن ها بخاطر ران و اندام های پایین بدنشان احساس نارحتی دارند.

توزیع نا مناسب چربی در بدن موجب تضعیف و شل شدن پوست می شود. هنگامی که پوست بیش از حد کشیده می شود، به پوست به طور قابل توجهی آسیب می رسد و قادر نخواهد بود که به حالت طبیعی یا اولیه خود برگردد. این حالت زمانی اتفاق می افتد که فرد افزایش وزن زیادی داشته و خیلی چاق شده است و حالا تصمیم دارد که لاغر شود. زمانی که فرد با رژیم غذایی وزن خود را کاهش می دهد شل شدگی یا افتادگی پوست در ناحیه ران اتفاق می افتد که ممکن است از نظر زیبایی و ظاهری برای فرد مشکل ساز باشد. لیفت ران (تایپلاستی) بیشتر بر روی زنان انجام می شود. چون مربوط به زیبایی اندام تحتانی است به همین دلیل روشی جذاب برای زنان است.

زخم های لیفت ران (تایپلاستی)

همیشه ایجاد حداقل زخم، هدف جراح است. متاسفانه، چون جراحی لیفت ران (تایپلاستی) به برش پا نیاز دارد، این امکان وجود ندارد که مقدار و شدت زخم به صفر برسد. به علاوه، زخم های ناشی از لیفت بیرونی ران بیشتر از لیفت داخلی ران است. در سال های اخیر روش هایی برای درمان جای ضخم های لیفت ران (تایپلاستی) ارائه شده است و متخصصان در تلاش هستند تا زخم های ناشی از لیفت ران (تایپلاستی) را به حداقل خود برسانند، اما بیمار باید مطلع باشد که ممکن است جای زخم ماندگار شود.

عمل لیفت باسن اسکالپترا پس از لیفت ران (تایپلاستی)

معمولا افراد پس از لیفت ران، لیفت باسن اسکالپترا را نیز انجام می دهند. زیرا چربی های کشیده شده از ران ها در این روش لیفت باسن مورد استفاده قرار می گیرد. لیفت باسن اسکالپترا، هنگامی که به باسن تزریق می شود، می تواند به افزایش حجم کمک کند، سلولیت گودی هارا صاف کرده و بافت کلی پوست را بهبود بخشد. استفاده از لیفت باسن اسکالپترا با کمک گیری از تکنیک های کنترلی بدن مثل کول لیفت باسن اسکالپترا، به عنوان یک گزینه بدون جراحی برای افزایش حجم باسن، به وفور محبوب است. نتایج ممکن است بین دو تا سه سال طول بکشد، هر چند برخی گزارش کرده اند که لیفت باسن اسکالپترا می تواند به افزایش تولید کلاژن تا پنج سال یا حتی بیشتر ادامه دهد.

جراحی لیفت ران (تایپلاستی) و لیفت باسن اسکالپترا

اسکالپترا چیست؟

اسکالپترا یک پلی-ال-لاکتیک اسید پرکننده ی تزریقی است که به طور رایج برای صاف کردن چین و چروک های عمیق صورت استفاده می شود. بر خلاف پرکننده های اسید هیالورونیک مانند یوودرم و ریستیلن که نتایج فیزیکی سریعی را از طریق لیفت کردن پوست نتیجه می دهد، اسکالپترا به تدریج با تحریک تولید کلاژن طی چند ماه عمل می کند. بعد از تزریق پلی-ال-لاکتیک اسید، یک اثر چاق شدگی فوری دیده می شود، اما این فقط به این دلیل است که آنها دارای آب نیز هستند. چند روز بعد پوست دوباره به حالت عادی باز می گردد. در حالی که ذرات بسیار ریز به داخل پوست جذب شده و بدن کلاژن از دست می دهد، این عمل جادویی شروع به کار می کند. باسن تنها منطقه ای نیست که اسکالپترا را می توان تزریق کرد. استفاده های خارج از برچسب شامل درمان های حجم دهنده برای دست و گیجگاه های گود شده نیز می شود.

لیفت باسن برای چه کسی مناسب است؟

دکتر لارا دوگنگ، جراح پلاستیک شهر نیویورک می گوید که عمل لیفت باسن اسکالپترا در سه سال گذشته بخش بزرگی از فعالیت های او بوده است. دیوگان می گوید: “این اتفاق کمی نوپردازی شدن استانداردهای زیبایی است. “پنج تا ده سال پیش مردم می خواستند لاغر باشند، با کوچکترین باسن های ممکن. اما حال این تغییر کرده است. ” با توجه به دیوگان، لیفت باسن اسکالپترا می تواند تقریبا برای هر کسی که به دنبال افزایش متوسط در سایز و برآمدگی باشد، کمک کند. برای کسانی که به تغییرات بزرگتر می اندیشند، لیفت باسن برزیلی –حذف کردن چربی های نواحی نرم مانند معده و ران ها از طریق لیپوساکشن (چربی تراشی) و تزریق آن به باسن- همچنان استانداردی طلایی است. دیوگان می گوید: “شما باید انتظارات درستی را داشته باشید.” “لیفت باسن برزیلی مانند قرار دادن یک بالش زیر یک ورق است. از سوی دیگر، لیفت باسن اسکالپترا مانند قرار دادن یک خوشخواب در بالای ورق است. ”

متخصص پوست نیویورکی، دکتر نیل سادیک، همچنین از لیفت باسن اسکالپترا برای لیفت پایین تنه هایی که دارای خطوط ناشی از بالارفتن سن هستند، استفاده می کند. سادیق گفت: “این مختص زنانی با باسن افتاده، کاربرد دارد. آنها پشتیبان لگن خود را از دست داده اند که پایین تنه فرد را جوان تر نشان می دهد.”

اساسا، لیفت باسن اسکالپترا به پوست کمک می کند تا کلاژن را خودش ایجاد کند. این می تواند قسمت ضعیف شده یا آویزان شده پوست توسط بالا رفتن سن را چاق تر کند. لیفت باسن اسکالپترا همچنین می تواند در مواردی که بیمار بخشی از ناحیه باسن را نمی خواهد بزرگتر کند، کمک کند.

سلولیت ایجاد شده بوسیله چربی که توسط الیاف فیبری ایجاد می شود، باعث ایجاد گودی ها می شود. متخصصین از سوزن برای از بین بردن این الیاف استفاده می کنند و سپس لیفت باسن اسکالپترا را در این منطقه تزریق می کنند تا زمانی که آن بخش ها را پرتر کند.

جراحی لیفت ران (تایپلاستی) و لیفت باسن اسکالپترا

عملکرد لیفت باسن اسکالپترا

این روش با در نظر گرفتن درک روشنی از نوع تغییری که بیمار می خواهد، توسط دکتر، شروع می شود. بعضی از بیماران باسنی گرد یا C شکل می خواهند. برخی میخواهند باسن قلبی شکل یا ترکیبی از هر دو داشته باشند.

سپس بیمار بلند می شود تا پزشک بتواند باسن ها را علامت بزند. دیوگان می گوید: “من این کار را با توجه به نشانه های مختلف آناتومی به منظور تعیین کردن جاهایی که بیمار می خواهد بیشترین حجم را داشته باشد، انجام می دهم.”

بعد بیمار بر روی یک تخت دراز می کشد و پزشک تزریقات را انجام می دهد. دیوگان می گوید: “مهم است که تمام این فرایند استریل انجام شود، چرا که این عمل را در نزدیکی آلات تناسلی انجام می دهیم.”

این یکی از دلایلی بسیار مهمی است که سراغ پزشک متخصص مجاز بروید: تزریقات غیرقانونی لیفت باسن، متاسفانه هنوز هم با وجود پوشش گسترده رسانه ای در سال های اخیر بسیار رایج است.

در برخی موارد، بیماران با سیلیکون درجه صنعتی و سایر محصولات خطرناک درمان می شوند که باعث آسیب های برگشت ناپذیر و حتی مرگ می شوند. به طور خلاصه، از کسی که پیشنهاد می دهد تزریق خود را در خانه یا در یک محیط غیر پزشکی انجام دهد، اجتناب کنید و به یاد داشته باشید که اگرچه این پیشنهاد خیلی خوب به نظر برسد؛ اما اصلا اینطور نیست.

بهبودی پس از لیفت باسن اسکالپترا

پس از تزریق ممکن است برای چند روز درد، داشته باشید. برای گسترش دادن لیفت باسن اسکالپترا در میان بافت، پزشکان توصیه می کنند که بیماران پایین تنه خود را برای پنج دقیقه ماساژ دهند. پنج بار در روز برای چند روز این کار باید تکرار شود. به غیر از آن مراقبت کمی نیاز است و بیماران می توانند به طور منظم فعالیت های خود را از سر گیرند.

دیوگان می گوید: “این در مقابل یک لیفت باسن برزیلی است؛ چون در آن چربی که به منطقه منتقل شده، بسیار شکننده است.” “پس از یک لیفت باسن برزیلی، شما نمی توانید روی باسن خود به مدت 6 الی 8 هفته بنشینید.”

جراحی لیفت ران (تایپلاستی) و لیفت باسن اسکالپترا

چه مدت یک لیفت باسن اسکالپترا عمر خواهد کرد؟

کارشناسان عموما بر این باورند که نتایج بین دو تا سه سال باقی می ماند؛ هرچند برخی گزارش کرده اند که لیفت باسن اسکالپترا می تواند به مدت 5 سال یا حتی بیشتر به افزایش تولید کلاژن ادامه دهد. با این حال، به احتمال زیاد به نظر می رسد که تزریقات برانگیخته سازی به مدت دو سال اثرات ناشی از درمان شما را طولانی تر کند.

نتایج لیفت ران (تایپلاستی)

نتایج بلافاصله بعد لیفت ران (تایپلاستی) دیده می شوند، اما نتایج کامل به طور کلی بعد از چند ماه که تورم پایین می آید، دیده می شوند.