افزایش افسردگی و مشکلات روانی در ایران و خصوصا تهران


کلارا گلخسروی، روز دوشنبه در افتتاحیه طرح ارتقای نیروی انسانی سلامت روان محله محور که در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد، گفت: هدف از اجرای این طرح ارتقای سلامت روان شهروندان تهرانی است. وی با تأکید بر اینکه دولت می بایست از خدمات روان شناسی و مشاوره برای ارتقای سلامت روان جامعه حمایت کند، تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر جامعه دچار تب شدید...

افزایش افسردگی و مشکلات روانی در ایران و خصوصا تهرانکلارا گلخسروی، روز دوشنبه در افتتاحیه طرح ارتقای نیروی انسانی سلامت روان محله محور که در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد، گفت: هدف از اجرای این طرح ارتقای سلامت روان شهروندان تهرانی است.

وی با تأکید بر اینکه دولت می بایست از خدمات روان شناسی و مشاوره برای ارتقای سلامت روان جامعه حمایت کند، تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر جامعه دچار تب شدید سلامت روان است و همین مسئله می تواند آسیب های زیادی را در پی داشته باشد.

رئیس خانه روانشناسان، مشاوران و حرف یاورانه استان تهران با اشاره به شیوع رو به افزایش افسردگی در جامعه، اظهار داشت: علائمی که ما از سطح جامعه مشاهده می کنیم نشان می دهد که افسردگی به نوعی نهادینه شده است و ما برای کاهش افسردگی می بایست نسبت به ارتقای سطح سلامت مردم اقدام کنیم.

وی بر ضرورت پوشش بیمه ای خدمات روا ن شناسی و مشاوره در کشور تأکید کرد و گفت: در حال حاضر پذیرش برای استفاده از خدمات مشاوره و روان شناسی از سوی مردم وجود دارد اما به دلیل بالا بودن هزینه های این نوع خدمات، مردم نمی توانند از این خدمات استفاده کنند.

گلخسروی گفت: ما تلاش کردیم با اجرای طرح ارتقای نیروی انسانی سلامت روان محله محور از ظرفیت سراهای محلات شهر تهران برای ارائه خدمات مشاوره و روان شناسی به شهروندان استفاده کنیم.

وی افزود: تعرفه ای که روان شناسان و مشاوران در سراهای محلات دریافت می کنند به مراتب پائین تر از تعرفه سازمان نظام روان شناسی است اما تداوم این کار مستلزم حمایت دولت و دستگاه های حکومتی از خدمات مشاوره و روان شناسی است.

رئیس خانه روانشناسان، مشاوران و حرف یاورانه استان تهران ادامه داد: در فاز اول این طرح، حدود دو هزار نفر از مشاوران و روان شناسان در سراهای محلات شهر تهران مستقر شده و خدمات روان شناسی و مشاوره به شهروندان ارائه می دهند.

نقل از سایت میگنا.۱۸مرداد۹۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه