خرید 13 دستگاه خودروی آتش نشانی/جذب 27 آتش نشان در رشت از طریق قبولی در آزمون


خرید 13 دستگاه خودروی آتش نشانی/جذب 27 آتش نشان در رشت از طریق قبولی در آزمون

رئیس سازمان آتش نشانی رشت از خرید 13 دستگاه خودروی آتش نشانی از آلمان خبر داد و گفت: از این تعداد 6 دستگاه در ناوگان خودرویی در حال استفاده است و 4 دستگاه در منطقه آزاد انزلی در حال ترخیض و 3 دستگاه دیگر از آلمان بارگیری و طی ماههای آتی وارد منطقه آزاد انزلی می شود.

به گزارش ایسنا، بابک رمضانی در حاشیه آزمون استخدامی مشاغل آتش‌نشانی در رشت با اشاره به استقرار 15 ایستگاه آتش نشانی در رشت، گفت: با توجه به جمعیت شهر رشت به ازای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه آتش نشانی در رشت وجود دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 372 نیروی آتش‌نشان به شهروندان رشتی خدمات رسانی می کند، گفت: این آمار در شهر رشت باید به 464 نیروی آتش‌نشان برسد که با جذب 27 نفر جدید در این سازمان تا حدودی به استانداردهای جهانی نزدیک خواهیم شد.

رئیس سازمان آتش نشانی رشت از جذب 60 آتش‌نشان دیگر در سال های آتی در این سازمان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر 2 ایستگاه آتش‌نشانی در بلوار خرمشهر و مسکن مهر رشت در دست ساخت است.

رمضانی زمان رسیدن آتش نشان به حادثه در رشت را ۴ دقیقه و 27 ثانیه عنوان کرد و افزود: میانگین جهانی رسیدن آتش نشان به حریق و حوادث 3 الی 5 دقیقه است.

وی از خرید 13 دستگاه خودروی آتش نشانی از آلمان خبر داد و گفت: از این تعداد 6 دستگاه در ناوگان خودرویی در حال استفاده است و 4 دستگاه در منطقه آزاد انزلی در حال ترخیض و 3 دستگاه دیگر از آلمان بارگیری و طی ماههای آتی وارد منطقه آزاد انزلی می شود.

رئیس سازمان آتش نشانی رشت خاطرنشان کرد: با ورود این خودروها به ناوگان خودرویی سازمان آتش نشانی، عمر ناوگان خودرویی در این سازمان کاهش چشمگیری خواهد داشت. این خودروها قابلیت عملیات اطفا حریق، امداد و نجات در ارتفاع با استفاده از نردبان های 42، 47 و 55 متری دارند.

وی با اشاره به روند کمی و کیفی آزمون استخدامی مشاغل آتش‌نشانی در رشت، ادامه داد: روند برگزاری این آزمون با توجه به میزبانی جهاددانشگاهی خوب است.

رئیس سازمان آتش نشانی رشت با اشاره به اهمیت برگزاری آزمون برای ورود افراد به شغل آتش‌نشانی یادآور شد: با توجه به تکنولوژی ها و فناوری های جدید نیاز است تا آتش‌نشانان دارای سطح علمی بالا باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی