مهم‌ترین علت ابتلا به بیماری «هپاتیت B»


مهم‌ترین علت ابتلا به بیماری «هپاتیت B»

فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به اینکه هپاتیت B از طریق تماس جنسی، انتقال از مادر به فرزند و تزریق خون و سوزن آلوده صورت می‌گیرد، گفت: این بیماری درمان دارد اما فرد مبتلا شده باید به مدت طولانی دارو مصرف کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مهدی صابری فیروزی‌ درباره «دلایل ابتلای افراد به هپاتیت B»، اظهار داشت: هپاتیت B در برخی افراد وجود دارد و منبع ایجاد آن از طریق تماس جنسی، انتقال از مادر به فرزند و تزریق خون و سوزن آلوده صورت می‌گیرد؛ البته ممکن است وارد بدن فردی شود که ایمنی ندارد و این فرد نیز دچار این بیماری شود.

وی ادامه داد: به عبارتی خون افراد و ترشحات آلوده آنها وقتی به فرد دیگری منتقل شود، باعث ایجاد عفونت هپاتیت B می‌شود.

فوق تخصص گوارش و کبد در پاسخ به این پرسش که‌ «آیا بیماری هپاتیت B مسری است؟»،‌ بیان داشت:‌ بله، این بیماری یکی از مسری‌ترین ویروس‌ها و بیماری‌های عفونی است که از طریق انتقال خون، سوزن آلوده و تماس جنسی انتقال پیدا می‌کند.

صابری فیروزی در پاسخ به این پرسش که «آیا اگر دست فردی خونی باشد و این خون به دست فرد دیگری انتقال داده شود، این فرد دچار بیماری هپاتیت B می‌شود؟»،گفت: انتقال به این صورت است که باید فردی که خون طرف مقابل را دریافت می‌کند، اعضای بدن او زخم باشد و خون آلوده فرد مقابل روی زخم این فرد قرار گیرد تا انتقال صورت گیرد؛ اما انتقال از طریق غذا، بزاق دهان، دست دادن، بوسیدن و بغل کردن افراد صورت نمی‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که «راه درمان بیماری هپاتیت B چیست؟»، خاطرنشان کرد: چند دارو در بازار موجود است و اگر کسی که دچار عفونت هپاتیت B شده و کبدش نیز ناراحت است باید این داروها را مصرف کند.

فوق تخصص گوارش و کبد متذکر شد:‌این بیماری درمان دارد، اما فرد دچار شده به این بیماری باید به مدت طولانی داروها را مصرف کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در