اذعان نشنال اینترست به پیشرفت ایران: ایران گام های سریعی به سمت فناوری قرن بیست و یکم برمی دارد


اذعان نشنال اینترست به پیشرفت ایران: ایران گام های سریعی به سمت فناوری قرن بیست و یکم برمی دارد

شفقنا- «میشل روبن» در مقاله ای که در سایت «نشنال اینترست» منتشر کرده، به موضوع استفاده ایران از فناوری های مدرن پرداخته است. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از العهد، روبن در این مقاله نوشته است: غرب همیشه ایران را دست کم می گیرد در حالی که مهندسان و دانشمندان ایرانی به فناوری های پیشرفته و مدرن نظامی […]

اذعان نشنال اینترست به پیشرفت ایران: ایران گام های سریعی به سمت فناوری قرن بیست و یکم برمی دارد

شفقنا- «میشل روبن» در مقاله ای که در سایت «نشنال اینترست» منتشر کرده، به موضوع استفاده ایران از فناوری های مدرن پرداخته است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از العهد، روبن در این مقاله نوشته است: غرب همیشه ایران را دست کم می گیرد در حالی که مهندسان و دانشمندان ایرانی به فناوری های پیشرفته و مدرن نظامی تسلط کامل دارند.

وی با اشاره به اینکه ایران ده سال پیش اولین ماهواره خود را پرتاب کرد و آژانس فضایی ایران از آن زمان تاکنون بیش از شش ماهواره به فضا پرتاب کرده است، افزود: دولت ایران به سرمایه گذاری در زمینه فناوی نانو تشویق می کند و در این زمینه برای دانشجویان مسابقاتی را ترتیب داده است.

نویسنده در ادامه نوشت: حوادث اخیری که در منطقه رخ داد، تلاش های ایران در زمینه هواپیماهای هدایت شونده را برجسته می کند. ایران در سال ۱۹۸۵ میلادی اولین پهپادش را راه اندازی کرد و در این زمینه جزو اولین کشورها در منطقه بود.

روبن در ادامه در مورد ایجاد مراکز مشترک میان ایران و چین در زمینه فناوری نانو و همکاری فناوری میان ایران و روسیه اشاره کرده و خاطرنشان کرده است:ایران در زمینه تجسس سایبری در حال پیشرفت است و از هوش مصنوعی نیز بهره می برد.

این نویسنده با بیان اینکه نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در نبردهای علیه گروه تروریستی داعش از هوش مصنوعی استفاده کرد، افزود: سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران تاکیدی بر ضرورت عدم دست کم گرفتن توانایی ها و پتانسیل های این کشور است.

وی در ادامه درباره پیشرفت ایران در زمینه اتکای به پتانسیل های خود در ساخت پهپاد و ربات اشاره کرده و آورده است: تهران ماه اکتبر گذشته میزبان کنفرانس بینن المللی ربات ها و مکاترونیک بود.

روبن در پایان نیز نوشته است: چه بسا صنایع نظامی ایران از صنایع موجود در کشورهایی نظیر آمریکا، چین و روسیه خیلی عقب نباشد.

خبر را در العهد نیوز ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش