معرفی ظرفیت ها مهمترین رسالت خبرنگاران در شهرستان سقز است


معرفی ظرفیت ها مهمترین رسالت خبرنگاران در شهرستان سقز است

سنندج - ایرنا - سقز به معرفی و شناساندن و بیان ظرفیت های آن از طریق رسانه ها نیاز دارد و خبرنگاران باید مهمترین رسالت خود را به معرفی این شهرستان در رسانه ها و جامعه اختصاص دهند.

نماینده مردم شهرستانهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در سقز گفت: خبرنگار باید ضمن حفظ استقلال کاری خود روحیه نقد و نقدپذیری را در جامعه ترویج و نهادینه کند.

محسن بیگلری خبرنگاران را چشم بینای جامعه دانست و افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه باید کم و کاستی ها و مشکلات پیش روی هر منطقه را به درستی و با روحیه همدلی و توسعه‌ای بیان کنند و مردم را در جریان اقدامات انجام شده به صورت کامل قرار دهند.

وی تاکید کرد: امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی را در اسفند ماه دریش داریم لذا رسانه ها و خبرنگاران که نقش کلیدی و مهمی در این عرصه دارند باید ضمن حفظ رعایت اصول حرفه ای، له یا علیه هیچ یک از نامزدها فعالیت نکرده و مستقل بودن خود و رسانه شان را حفظ کنند.

فرماندار ویژه سقز نیز در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: محدودیت های برای حمایت از خبرنگاران وجود دارد که این عدم حمایت مربوط به انعکاس و انتشار خبرهای نادرست در مورد مسائل امنیتی و تخریب و نقدهای نامنصفانه از سوی برخی رسانه هاست.

کامیل کریمیان با بیان اینکه حمایت از قلم و اصحاب رسانه از برنامه های اصلی دولت و تدبیر و امید است، اضافه کرد:‌ نقد سازنده کارگشاست و باعث پویایی و کاهش آسیب های اجتماعی و فساد در جامعه می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز نیز در سخنانی اظهار داشت: ایجاد کانال های تلگرامی در فضای مجازی و عدم نظارت بر این فضا آسیب جدی حوزه رسانه است و به فعالیت خبرنگاران حرفه ای صدمه می زند البته باید تفاوت های در بین این دو طیف در حوزه اطلاع رسانی وجود داشته باشد.

هیوا حاج محمدی گفت: نماینده رسمی رسانه های فعال در سقز در خانه مطبوعات عضو شوند تا از مزایای آن نیز بهره مند شوند تا حداقل جبرانی بر زحمات و تلاش های بی وقفه آنها باشد.

وی با اشاره به اینکه کردستان بنا به اینکه استان محرومی است و خبرنگاران حرفه‌ای زیادی در رسانه های مختلف دارد، یادآور شد: باید بیمه خبرنگاران برای سهولت و ادامه کار و امنیت شغلی آنها اولویت کار مسئولان باشد که در این ارتباط از نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی می خواهیم مطالبات خبرنگاران را در مجلس پیگیری کنند.

حاج محمدی تاکید کرد: ادارات سطح شهر باید بیشتر به خبرنگاران توجه کرده و خدمات خود را از این طریق به اطلاع مردم برساندد البته ایشان باید توجه داشته باشند که خبرنگار، روابط عمومی دستگاه ها نیست و باید بیشتر از اینها حمایت شود.

نماینده خانه مطبوعات سقز نیز در سخنانی گفت: رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی و بال گویای صدای رسای مردم نقش مهمی در توسعه و گسترش قانون در جامعه دارد.

فردین مصطفایی با بیان اینکه وظیفه خبرنگار اطلاع رسانی شفاف، مطالبه گری و پیگیری خواسته های مردم، کشف واقعیت، افشای سوءکارکردها و تخلفات و موارد نقض قانون و ناظر مستقل اهرم قدرت است.

وی به مشکلات حوزه رسانه و خبرنگار نیز اشاره کرد و افزود: عدم امنیت شغلی، مشکلات صنفی همچون بیمه و مسکن، نهادینه شدن فرهنگ نقد و اعمال فشارهای پیدا و پنهان بر خبرنگاران منتقد، عدم اجرای کامل قوانینی نظیر گردش آزاد اطلاعات و قانون مطبوعات، کمبود امکانات و تجهیزات و عدم پاسخگویی و شفاف سازی از سوی برخی مسئولان از جمله این مشکلات است.

مصطفایی اضافه کرد: برای سهولت در کار خبرنگار، تدوین قوانین و مصوبات حمایتی و توسعه ای در حوزه رسانه در مجلس شورای اسلامی و دولت، توسعه امکانات نرم افزاری و سخت افزاری، افزایش دانش روزنامه نگاری و رعایت قانون اساسی و مطبوعات در رسیدگی به اتهامات خبرنگاران ضروری است.

معرفی ظرفیت ها مهمترین رسالت خبرنگاران در شهرستان سقز است

خبرنگاران سقز هم در این همایش به مشکلات پیش روی کار خود پرداختند که مهمترین این مشکلات، عدم بیمه، نداشتن امنیت شغلی، مسکن و مشکلات صنفی، عدم پاسخگویی برخی مدیران و روسای ادارات و نبود امکانات و تجهیزات مناسب، نبود تعامل مناسب و عدم پذیرش نقد از سوی برخی مدیران بود.

در مراسم و گرامیداشت روز خبرنگار در سقز از خبرنگاران رسانه های مختلف تقدیر شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

۷۳۴۵/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا