عملکرد یک بانک خصوصی زیر ذره‌بین / رشد 840 درصدی سرمایه‌گذاری این بانک در املاک


عملکرد یک بانک خصوصی زیر ذره‌بین / رشد 840 درصدی سرمایه‌گذاری این بانک در املاک

زیان انباشته بانک اقتصادنوین درسال گذشته در مقایسه با سال 1396 بیش از 50 درصد افزایش داشته و به 583 میلیارد تومان رسیده است. این بانک از جمله بانک‌های فعال در حوزه املاک و مسکن بوده که میزان سرمایه‌گذاری آن در املاک، در سال گذشته با بیش از 840 درصد رشد به 411 میلیارد تومان رسیده است. همچنین حسابرس مربوطه بانک اقتصادنوین نسبت به ذخیره مطالبات...

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس گزارش‌های منتشره از سوی سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران (کدال)، بانک اقتصادنوین طبق گزارش عملکرد واقعی منتهی به پایان سال ۱۳۹۷ معادل یک هزار و ۳۱۳ میلیارد تومان سرمایه را به ثبت رسانده است.

طبق این گزارش، بانک اقتصادنوین در پایان سال ۱۳۹۷ دارای ۴۶٫۱ هزار میلیارد تومان دارایی بوده که در مقایسه با سال ۱۳۹۶ با ۱۱ درصد افزایش همراه بوده است.

همچنین بدهی بانک اقتصادنوین در سال گذشته بیش از ۴۴ هزار میلیارد تومان بوده که بیشترین سهم از آن مربوط به سپرده‌های بلندمدتی بوده که افراد حقیقی و حقوقی درقالب سرمایه‌گذاری در اختیار این بانک قرار داده‌اند.

در سال ۱۳۹۷ میزان سپرده‌گذاری بلندمدت در بانک اقتصادنوین در مقایسه با سال ۱۳۹۶ تغییر محسوسی نداشته و معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

بدهی بانک اقتصاد نوین به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی در سال گذشته دو برابر شده و به بیش از هفت هزار میلیارد تومان رسیده است.

افزایش ۵۰ درصدی زیان انباشته

زیان انباشته بانک اقتصادنوین در سال گذشته در مقایسه با سال ۱۳۹۶ بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته و از ۳۸۷ میلیار تومان به ۵۸۳ میلیارد تومان رسیده است.

این بانک از جمله بانک‌های فعال در حوزه املاک و مسکن است. میزان سرمایه‌گذاری بانک اقتصادنوین در املاک در سال گذشته با بیش از ۸۴۰ درصد رشد به ۴۱۱ میلیارد تومان رسیده است.

نکته قابل توجه، سهامداران این مجموعه بوده که شرکت‌های ساختمانی سهامداران اصلی این بانک هستند.

عملکرد یک بانک خصوصی زیر ذره‌بین / رشد 840 درصدی سرمایه‌گذاری این بانک در املاک

عملکرد یک بانک خصوصی زیر ذره‌بین / رشد 840 درصدی سرمایه‌گذاری این بانک در املاک

بانک اقتصاد نوین در سال گذشته ۱۹۵ میلیارد تومان زیان خالص ایجاد کرد و بابت هر سهم ۱۴۹ ریال زیان ساخت.

اعتراض حسابرس به عملکرد بانک اقتصادنوین

هزینه مطالبات مشکوک‌الوصول بانک اقتصادنوین در سال گذشته با کاهش ۲۵ درصدی نسبت به سال قبل به ۲۵۹ میلیارد تومان رسیده، این درحالی است که حسابرس ادعا کرده میزان ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول بیش از مقدار اعلام شده است.

حسابرس مربوطه در گزارش خود عنوان کرده که به علت انعکاس ۵٫۷ میلیارد تومان از تسهیلات غیرجاری در طبقه جاری، عدم اعمال ذخیره کافی برای تسهیلات استمهالی، عدم محاسبه ذخیره کافی برای تسهیلاتی که بیش از پنج سال از تاریخ سررسید آنها می‌گذرد، در نظر نگرفتن ذخیره عمومی برای تسهیلات غیرجاری که مشمول ذخیره اختصاص نمی‌شود و سایر موارد موجود، ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول تسهیلات اعطایی کمتر مورد شناسایی قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند