ظهور زمانی رخ می دهد که ما توانایی خود را برای شاگردی معصوم (ع)، نشان دهیم


ظهور زمانی رخ می دهد که ما توانایی خود را برای شاگردی معصوم (ع)، نشان دهیم

آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه تولید علم بخشی از افق «گام دوم» است، گفت: اینها زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) است و ظهور زمانی رخ می دهد که ما توانایی خود را برای شاگردی معصوم (ع)، نشان دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (سه شنبه 8 مرداد) در کارگاه «مدیریت رفتار سازمانی با رویکرد اسلامی» که در حوزه علمیه خواهران فارس برگزار شد، گفت: این کارگاه با اندیشه ای عمیق در راستای توسعه حوزه علمیه خواهران فارس، شکل گرفته است.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه مدیریت در رفتار سازمانی یک انگیزه ایست که همه ما به ابعاد مختلف آن فکر و تامل کنیم، اضافه کرد: باید افکارمان یک افکار تمدن سازانه بشود.

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر اینکه در فضای جهان معاصر یک تمدن دیرینه رقیب ما بوده و تمام کارهای دنیا را قبضه کرده و به دست گرفته است، اظهارداشت: رقابت غرب با اسلام، یک مسئله نو و جدید نیست اگر به تاریخ توجه کنید ایران و روم هم همین رقابت را داشتند.

وی با اشاره به اینکه این رقابت در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی شاهد بودیم، افزود: ابوعلی سینا هم رقابت علمی با غرب داشته است و در 300 سال اخیر به این سمت، مقداری مبتلا به یک نحوه تکبر علمی و مغرور به حقانیت شدیم.

به گفته آیت الله دژکام، به واسطه این غرور بیجا ولو اینکه حق با ما بوده، اسلام و ایران درجا زدند و مدیریت در گذشته تاریخی ما یک رفتار بود اما اکنون مدیریت در یکصد سال اخیر به این شکل جا افتاد، قبل از این مدت بحث های مدیریتی به شکل بحث های اخلاقی گفته می شده است.

وی با اشاره به اینکه سعدی در گلستان و بوستان به بحث های اخلاقی و مدیریتی توجه کرده است، افزود: سعدی از یک هزار و 200 آیه قرآن استفاده کرده و به نوعی در کتاب هایش نوشته و این پیشینه غنی در باب اخلاق و رفتار بوده است.

آیت الله دژکام اضافه کرد: هرچه هست از تمدن قدیم خودمان استفاده می کنیم و حوزه های علمیه باید این شکاف تاریخی را از بین ببرد که اجرای چنین کارگاه هایی می تواند یاری رسان باشد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه تمدن رقیب روی کار مدیریت رابطه «پزشک و بیمار»، 36 سال فعالیت کرده است و ما هم باید به همین میزان فعالیت کنیم، افزود: دل به همین کارگاه خوش نکنیم و چنین کارگاه هایی شروع یک کار برای 10 تا 15 سال آینده است که تولید علمی تمدن خود را به جهانیان نشان دهیم.

وی با تاکید بر اینکه این خود یک بخشی از افق «گام دوم» است، اضافه کرد: اینها زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) است و ظهور زمانی رخ می دهد که ما توانایی خود را برای شاگردی معصوم (ع)، نشان دهیم.

آیت الله دژکام به مدیران مدارس علمیه گفت: باید با رفتار مناسب جذب حداکثری داشته باشید.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!