سایه بحران بر سر دولت ایتالیا


به گزارش سرویس بین الملل

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از رم ، وزیر کشور ایتالیا جرقه بحران دولت را در این کشور روشن کرد. متئو سالوینی وزیر کشور و رهبر حزب راستگرای افراطی « اتحاد » پنجشنبه شب در دیدار با نخست وزیر ایتالیا با پافشاری بر این که بین دو حزب ائتلافی دولت در موضوعات مختلف دیگر اتفاق نظر وجود ندارد و دولت عملا از اکثریت در پارلمان برخوردار نیست، پایان گرفتن عمر این دولت ائتلافی را خواستار شد.
سالوینی همچنین از نمایندگان دو مجلس ایتالیا دعوت کرد به سرعت موضوع بحران دولت را در دستور کار پارلمان قرار دهند.
این در حالی است که جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا در دقایق آخر پنجشنبه شب در نشستی مطبوعاتی در محل کاخ نخست وزیری ایتالیا با انتقاد از تصمیم سالوینی، از او خواست با حضور در دو مجلس این کشور دلایل این تصمیم را برای مردم ایتالیا تشریح کند.
کونته به صراحت گفت: وزیر کشور و رهبر حزب « اتحاد » قصد دارد از طریق برگزاری انتخابات زود هنگام از محبوبیت این حزب در میان رای دهندگان ایتالیایی بهره برداری کند.
هم اکنون نمایندگان پارلمان ایتالیا در تعطیلات تابستانی به سر می برند و هر دو مجلس تعطیل است. به گفته کارشناسان در 10 روز آینده نمایندگان به دلیل بحران دولت به پارلمان فراخوانده خواهند شد.
دولت ایتالیا متشکل از دوحزب راستگرای افراطی «اتحاد» به رهبری متئو سالوینی وزیر کشور و جنبش عوامگرای «5 ستاره» به رهبری لوئیجی دی مایو وزیر توسعه اقتصادی است. این دو حزب هر چند سیاست های ضد اروپایی دارند اما دیدگاهشان درباره مسائل مختلف با یکدیگر متفاوت است.
اصلاحات قضایی، احداث راه آهن تندرو جدید میان ایتالیا و فرانسه موسوم به «تاو» ، مهاجرت و امنیت و اصلاحات مالیاتی از عمده موضوعات مورد اختلاف میان این دو حزب است که پایه های این ائتلاف دولتی را عملا فرو ریخته است.
بر اساس قانون اساسی ایتالیا، انتخابات زودهنگام می تواند حداقل 45 روز و حداکثر 70 روز پس از انحلال دو مجلس برگزار شود.
انحلال هر دو مجلس در ایتالیا به فرمان رئیس جمهور این کشور و پس از رایزنی وی با احزاب سیاسی صورت می گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...