مدارس سنگی خراسان شمالی امسال برچیده می‌شوند


مدارس سنگی خراسان شمالی امسال برچیده می‌شوند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: آخرین مدارس سنگی استان مجموعا شامل 17 واحد با 67 کلاس درس امسال و پیش از سال جدید تحصیلی برچیده می شود. 

به گزارش ایرنا، امین فلاح که روز پنجشنبه به مناسبت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار، در دفتر ایرنای مرکز استان خراسان شمالی حضور یافته بود، اظهار داشت: در سفر اخیر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به این استان، تامین اعتبار لازم برای برچیده شدن مدارس سنگی مصوب شد که البته ۳۰ درصد از این اعتبارات از منابع استان تامین می شود و تامین مابقی بر عهده سازمان نوسازی است.

وی برچیده شدن بخاری های گازی از مدارس و تجهیز کلاس های درس به سامانه های استاندارد گرمایشی را از دیگر مواردی عنوان کرد که در سفر رئیس سازمان نوسازی مدارس، به این استان مورد توافق قرار گرفته است.

وی افزود: ۳۰ درصد از اعتبار مورد نیاز برای برچیدن بخاری های گازی از آموزشگاه ها، از منابع استانی تامین می شود و مابقی نیاز این بخش توسط سازمان نوسازی تعهد شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی اظهار داشت: اکنون ۱۱ درصد از مدارس استان تخریبی، ۳۹ درصد مستحکم و مابقی نیاز به مقام سازی دارد.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در پیش برد اهداف آموزش و پرورش گفت: رسانه ها تا کنون کمک کار ما بوده و فعالیت آنها در استان، سبب سرعت دادن به انجام کارها شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی اظهار داشت: تلاش داریم تا بیش از پیش از ظرفیت رسانه ها و خبرنگاران استفاده کنیم.

خراسان شمالی دارای یکهزار و ۵۴۶ فضای آموزشی شامل هفت هزار و ۴۰۰ کلاس درس است که از این تعداد ۱۶۰ مدرسه با ۸۰۱ کلاس فضاهای تخریبی، ۶۸۶ مدرسه با سه هزار و ۶۸۴ کلاس درس نیازمند مقاوم سازی و حدود ۷۰۰ فضای آموزشی با ۲ هزار و ۹۲۳ کلاس درس مستحکم است.

۱۶۵ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه تحصیل می کنند.

۷۱۸۵/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا