درخواست شهرداران در آمریکا درباره اصلاح قوانین مربوط به بازار فروش اسلحه


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (#bottom) به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، بیش از 200 شهردار در آمریکا روز پنجشنبه از...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، بیش از 200 شهردار در آمریکا روز پنجشنبه از سنای این کشور خواستند برای اصلاح قوانین مربوط به بازار فروش اسلحه به صورت فوری قوانین جدیدی را به تصویب برسانند.
214 شهردار جمهوری خواه و دموکرات در آمریکا در نامه ای به اعضای سنای کشور، از آنها خواستند با تشکیل نشستی فوق العاده، درباره پیش نویس دو لایحه ای که در مجلس نمایندگان به تصویب رسیده است رای گیری کنند.
متن این دو پیش نویس لایحه نظارت بیش از پیش بر سوابق خریداران را در تمامی معاملات آنها از جمله فروش اسلحه بین افراد پیش بینی می کند. امضاء کنندگان این نامه از جمله شهرداران شهر الپاسو در تگزاس و شهر دیتون در ایالت اوهایو که در آن 31 نفر در این هفته به ضرب گلوله کشته شدند اعمال این اصلاحات را موجب امن شدن شهرهایشان دانستند بدون آنکه حقوق مالکان سلاح را به خطر بیاندازد.
این 214 شهردار در بخش دیگری از نامه خود خواستار آن شدند تا اعضای سنا برای رای گیری درباره پیش نویس های این دو لایحه از تعطیلات باز گردند و به صورت فوری تشکیل جلسه دهند. اقدامی که به گفته آنها کمک خواهد کرد تا خشونت های مسلحانه و هزینه های سنگین ناشی از این حوادث که بارشان برگردن ملت و شهرها سنگینی می کند کاهش پیدا کند. مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکرات ها است در ماه فوریه پیش نویس های این دو لایحه را به تصویب رساند اما هرگز در دستور کار نمایندگان سنا که اکثریتشان جمهوری خواه هستند قرار نگرفت.
نمایندگان جمهوری خواه سنای آمریکا که اکثریتشان به لابی قدرتمند فروش سلاح 'ان آر ای' نزدیک هستند با هر گونه قانونی که به گفته آنها از حق مردم آمریکا در زمینه حمل اسلحه جلوگیری کند مخالف هستند. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد از هر گونه اقدامی که زمینه را فراهم کند تا سلاح افرادی که از بیماری های روانی رنج می برند توقیف شود حمایت می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا