برای کاهش دغدغه روحی دانش آموزان کنکوری درمدارس از روانشناس کمک گرفته شود


برای کاهش دغدغه روحی دانش آموزان کنکوری درمدارس از روانشناس کمک گرفته شود

اهواز – ایرنا- نفر اول کنکور سراسری 98 رشته ریاضی و فیزیک ایجاد چالش روحی برای دانش آموزان کنکوری را یک امر طبیعی خواند و گفت: توصیه من به تصمیم گیران سیستم آموزشی کشور این است که از وجود مشاوران و روانشناسان مجرب در دبیرستان ها برای کاهش دغدغه های روحی دانش آموزان کنکوری بهره گیرند.

به گزارش ایرنا علیرضا سخایی ‌راد پنجشنبه در نشست با خبرنگاران استان خوزستان درسالن شهید رجایی استانداری خوزستان ، اظهار داشت: وجود مشاوران مجرب و با تجربه در دبیرستان ها می تواند خیلی از مشکلات و نگرانی های دانش آموزانی که به کنکور نزدیک می شوند را برطرف کند.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است هر دانش آموزی که به روز کنکور نزدیک می شود در ایام مختلف دچار نا امیدی شود، بیان داشت: در این مسیر دبیران، دوستان و خانواده می توانند بهترین پشتوانه برای فرد کنکوری باشند تا با روحیه بهتر به تلاش و کوشش خود ادامه دهد.

نفر اول کنکور سراسری ۹۸ رشته ریاضی فیزیک همچنین در پاسخ به این سوال که موسسات آموزشی و کتاب های کمک درسی تا چه اندازه در رسیدن به این رتبه موثر بوده ، گفت: به یقین نمی توان گفت این ابزار آموزشی کاربری نداشته اند اما نمی توان گفت همه موفقیت که فرد کنکوری به کتاب های کمک آموزشی و آموزشگاه بستگی دارد.

سخایی راد ادامه داد: دبیران و کتاب درسی موثرترین ابزار ممکن برای موفقیت در کنکور محسوب می شوند اما این در صورتی است که دانش آموز بتواند با برنامه ریزی دقیق و زمان بندی مناسب در مسیر صحیح برای موفقیت در کنکور قرار گیرد.

وی همچنین خطاب به موسسه ها و آموزشگاه های کنکور اعلام کرد: هیچ موسسه و آموزشگاه کنکوری اجازه ندارد بدون رضایت نامه کتبی از من نام و یا تصویرم را در تبلیغات خود درج و منتشر کنند در غیر این صورت حق خود می دانم تا تخلف های صورت گرفته را از طریق مراجع قضایی مورد پیگیری قرار بدهم.

خوزستان بیش از هر زمان به موفقیت در کنکور نیاز داست

معاون اداره کل امور اجتماعی استانداری خوزستان نیز در بخش دیگری از این نشست با اشاره به وجود مشکلات استان در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، افزود: اما در این بین دانش آموز خوزستانی توانسته به رتبه اول کنکور در رشته ریاضی دست پیدا کند.

یعقوب شلیش پور ادامه داد: این موفقیت نشان می دهد که خوزستان در زمینه آموزشی مسیر درستی را پیدا کرده و در حال بازگشت به جایگاه اصلی خود است.

وی با بیان اینکه تحقق توسعه واقعی زمانی میسر است که ابزارهای آن فراهم باشد، افزود: بهترین این ابزارها نیروی انسانی هستند که در کشور داریم .

معاون اداره کل امور اجتماعی استانداری خوزستان با تاکید بر کیفی سازی آموزشی در کشور و استان خوزستان ، افزود: موفقیتی که اکنون خوزستان بعد از سال ها به آن دست پیدا کرده می تواند الگوی بسیار خوبی برای سال های آینده باشد.

رسیدن به رتبه اول کنکور برای خوزستان دست نیافتنی شده بود

دبیر شورای اطلاع رسانی استان نیز در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه برنامه ریزی های جدی در زمینه آموزش طی سال های اخیر در استان انجام شده است، گفت: پیش از این داشتن حائز رتبه اول کنکور برای استان یک رویای دست نیافتنی شده بود.

برای کاهش دغدغه روحی دانش آموزان کنکوری درمدارس از روانشناس کمک گرفته شود

سعید رضوانی تصریح کرد: در سال ۹۵ بر اساس برنامه ریزی هایی که صورت گرفت، کسب رتبه های سه رقمی به یک اولویت برای استان تبدیل شد که در آن سال تعداد۳۴ نفر، در سال ۹۶ تعداد ۱۲۶ نفر و در سال گذشته نیز ۱۶۴ نفر موفق به کسب رتبه های کمتر از هزار شده بودند.

وی با اشاره به اینکه هنوز رتبه های امسال جمع بندی نشده اند، گفت: پیش بینی می شود که امسال تعداد ۳۰۰ نفر از استان خوزستان موفق به کسب رتبه های سه رقمی در کنکور سراسری شده باشند.

علیرضا سخایی راد دانش آموز دبیرستان شهید بهشتی اهواز در گروه آزمایشی ریاضی موفق شد رتبه یک کنکور را کسب کند و سیاوش کیانپور نیز در گروه آزمایشی علوم تجربی موفق شد رتبه ۹ را از آن خود کرد.

در پنج سال گذشته دانش آموزان خوزستان موفق به کسب رتبه تک رقمی در کنکور سراسری نشده بودند.

جمعیت دانش آموزی خوزستان حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است که در ۹ هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

۹۹۳۱/۶۰۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد