آیا رابطه از پشت باعث بارداری میشود؟


آیا رابطه از پشت باعث بارداری میشود؟

رابطه مقعدی به خودی خود باعث بارداری نمی شود؛ اما باید توجه داشت که آیا مایع منی که حاوی اسپرم است به داخل واژن نشت کرده یا نه؟

رابطه مقعدی به خودی خود باعث بارداری نمی شود؛ اما باید توجه داشت که آیا مایع منی که حاوی اسپرم است به داخل واژن نشت کرده یا نه؟ ورود اسپرم به داخل واژن با احتمال بارداری همراه است.
در کل رابطه مقعدی عوارض زیادی دارد. از جمله عوارض این رابطه می توان به بی اختیاری مدفوع و ابتلا به پرولاپس رکتوم اشاره کرد.
دیگر عوارض رابطه مقعدی یا رابطه از پشت عبارتند از:
باکتری مقعدی
رشته ای از باکتری ها مانند ایکولای در داخل مجاری مقعد وجود دارند و به راحتی پخش می شوند. حتی اگر شما و همسرتان عاری از هرگونه عفونت های منتقل شونده جنسی و عفونت مجاری ادراری باشید، باز هم عفونت های باکتریایی می توانند به همسرتان منتقل شود. در این موارد همیشه بهداشت را رعایت کنید و قبل از تعویض رابطه به رابطه واژینال، حتما از کاندوم استفاده کنید.

بافت های حساس مقعدی
اگرچه پوست اطراف مقعد سخت تر و مانعی در برایر عفونت ها است، اما بافت نرم داخل مقعد، نازک و حساس است. داشتن رابطه مقعدی ممکن است باعث پارگی و خونریزی شود و شما را نسبت به میکروب ها و ویروس ها آسیب پذیر تر کند.

کمبود روانکاری
برعکس واژن، مقعد هیچگونه مایع روانی را تولید نمی کند. بنابراین لازمه یک رابطه مقعدی سالم، استفاده از روان کننده های بدون نسخه است. اگر از این روان کننده ها استفاده نکنید؛ ممکن است منجر به درد، آسیب و خونریزی پس از رابطه شود.

تشدید هموروئید
رابطه مقعدی هیچگاه یک هموروئید جدید را به وجود نمی آورد. اما ممکن است علائم آن را تشدید کند و موجب خارش، تورم و ناراحتی شود.

آسیب رسیدن به روده بزرگ
اگر چه این مورد بسیار نادر است، اما ممکن است این رابطه به روده آسیب برساند و در نهایت منجر به جراحی شود. اگر هر گونه خونریزی سنگین و درد زیر شکمی پس از رابطه مقعدی داشتید؛ حتما با پزشک مشورت کنید.
بنابراین بارداری زمانی رخ می دهد که اسپرم داخل آب منی، به تخمک بالغ شده در داخل رحم یا لوله های فالوپ متصل شود. بنابر تعاریف، رابطه مقعدی به رابطه ای گفته می‌شود که در آن همسرتان آلت خود را وارد مقعد شما کند. با توجه به این تعریف، اسپرم کاملا به دور از واژن است.
اما اگر اسپرم از مقعد به سمت واژن حرکت کند، امکان بارداری وجود دارد.
اگرچه شانس بارداری در رابطه مقعدی پایین است اما خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی بسیار بالا است.
برای کاهش ریسک ابتلا به بیماری های مقاربتی، استفاده از کاندوم در رابطه مقعدی توصیه میشود.
بسیاری از بیماری های عفونی مانند ایدز، کلامیدیا، زگیل تناسلی و سوزاک به وسیله رابطه مقعدی، منتقل می شود. در رواقع تحقیقات نشان داده است که یکی از عوامل اصلی انتقال بیماری های عفونی، داشتن رابطه مقعدی نا امن است.
اما در مجموع احتمال حامله شدن شما در شرایط زیر وجود ندارد و یا بسیار کم است:
بوسیدن
رابطه جنسی با لباس
رابطه جنسی دهانی
رابطه جنسی مقعدی یا رابطه از پشت
آزاد شدن مایع منی در استخر و یا آب داغ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!